عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه نمایش کودک گفت: با توجه به نیازهای فرهنگی ـ اجتماعی مورد نظر استان ها، تنها راه ترقی هنر تئاتر، داشتن اجراهای مستمر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مریم کاظمی اظهار کرد: در داوری کارهای کودک و نوجوان بنده به همراه چهار داور دیگر فیلم اجراهای کودک و نوجوان را بازبینی و ارزیابی کردیم.
وی تصریح کرد: معیار داوری نمایش‌ها متن یا موضوع نمایش، چگونگی پرداخت موضوع برای مخاطبان نمایش، استفاده از موسیقی، طراحی صحنه و لباس، بازیگری، کارگردانی، جذابیت بصری ـ اجرایی، کاربرد همه این عناصر در ترکیب و بافت نمایش و همینطور تنوع ، مورد توجه قرار گرفت.
عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه نمایش کودک یادآور شد: انتخاب نهایی آثار نمایشی حاصل رأی اکثریت افراد بوده است.
وی با تأکید بر اینکه کار مستمر و اجراهای پیگیر و ادامه دار در هر استان مد نظر قرار دارد، بیان کرد: با توجه به نیازهای فرهنگی ـ اجتماعی مورد نظر استان، تنها راه ترقی هنر تئاتر، داشتن اجراهای مستمر است.
وی با بیان اینکه شعارهای جشنواره بر اساس شرایط موجود و امکانات بالقوه خلق می‌شوند، یادآور شد: اگر جشنواره یا اتاق فکر اجرایی آن تصمیم بر استفاده از شعار «تئاتر و خانواده» دارند، باید قبل از فراخوان جشنواره شعارها اعلام شود تا نمایش‌ها نیز بر این اساس ارزیابی شود.
این عضو هیئت انتخاب آثار نمایش کودک اظهار کرد: اگر قرار است از یک شعار در جشنواره بهره‌مند شد، باید ارزیابی و تحقیق همه جانبه‌ای از نمایش‌هایی که در طول یکسال و نیم گذشته اجرا شده، داشته باشند که برآیند آن، این شعار باشد.
وی با بیان اینکه تئاتر نباید برای تفریح وارد مدارس شود، اذعان کرد: تئاتر باید به عنوان یک واحد درسی وارد مدارس شود.
کاظمی خاطرنشان کرد: اگر روزی تئاتر به صورت ساختاری وارد مدارس شد، می‌توانیم امیدوار باشیم که بیست و پنج سال بعد از کار فراگیر و درست؛ شاهد رشد و نهادینه‌سازی فرهنگ باشیم.
بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 24 تا 30 مهر در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود./س
برچسب ها: ترقی ، اجرا ، مستمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.