بیش از 80 درصد گندم خریداری شده کشور در سالجاری توسط 10 استان انجام گرفته و استان زنجان با خرید فعلی بیش از 168 هزار تن گندم کیفی جزو 10 استانی می باشد که بیشترین مقدار گندم را خریداری نموده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل  شرکت غله با اشاره به اینکه مقدار گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته رشد بیش از 15 برابری داشته است ، گفت : این مقدار در مقایسه با سایر مناطق کشور به لحاظ دیم بودن و مقدار اراضی زیر کشت گندم در استان ، ایده آل می باشد.

منصوری به خرید  بیش از 70 هزار تن گندم توسط بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: از این مقدار 44 هزار تن توسط شرکت مینوی خرمدره ، 10 هزار تن توسط کارخانجات آرد سازی و 15 هزار تن گندم بذری خریداری شده ، فلذاکل گندم خریداری شده استان نزدیک به آمار پیش بینی شده سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تولید گندم سالجاری می باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر استانهای کشور به لحاظ جغرافیایی و غیره نمی توانند گندم مورد نیاز خود را تولید نمایند ، از برنامه کلی تأمین گندم کشور توسط استانهای برخوردار خبر داد و  تصریح کرد: در این راستا گندم مازاد زنجان به استانهای همجوار من جمله قزوین ، گیلان ، مازندران و قم در حال ترانزیت می باشد.

مدیرعامل شرکت غله  به پرداخت حدود 98 درصد مطالبات کشاورزان اشاره و اضافه کرد: تا کنون بیش از 132 میلیارد تومان از بهای گندم کشاورزان به همراه مابه التفاوت قیمت گندم واریز شده و در روزهای آتی کل وجوه گندم خریداری شده تسویه خواهد شد.

منصوری تداوم خرید گندم در استان را یادآور شد و از کشاورزان محترمی که تا کنون موفق نشدند محمولات خود را تحویل مراکز دولتی نمایند ، درخواست کرد قبل از اتمام عملیات خرید و بسته شدن حسابهای مربوطه به مراکز فعال از جمله سیلوی غدیر زنجان مراجعه نمایند./س

 

برچسب ها: زنجان ، برتر ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.