استاندار كرمان گفت: رقابت پذيري مهم ترين ركن صادرات است که بايد براي حضور در بازارهاي جهاني شرايط اين رقابت پذيري را ايجاد كنيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، اسماعيل نجار در ديدار با اعضاي فراكسيون صادرات غير نفتي مجلس شوراي اسلامي افزود: براي افزايش توليد و اشتغال توجه ويژه به صادرات مي تواند راهگشا باشد.
وي به ظرفيت هاي بالاي اقتصادي استان كرمان اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفيت هاي كشاورزي و معادن استان كرمان مي تواند كشور را از صادرات نفت بي نياز كند.
استاندار کرمان تصریح کرد: نگاه صادراتي به گردشگري استان مي تواند باعث ايجاد اشتغال و رونق كسب و كار شود كه بايد شرايط آن را در استان فراهم كرد.
نجار با اشاره به فراهم شدن زيرساخت هاي لازم برای توسعه صادرات در استان ،گفت: ايجاد 1400 كيلومتر بزرگراه، ايجاد سردخانه، توجه به حمل و نقل هوايي برخي از برنامه هایی است كه در اين زمينه صورت گرفته است.
وي در بخش دیگری از سخنانش به برداشت منفي آب در استان اشاره كرد و افزود: مديريت آب در اين استان بسيار مورد توجه است و تلاش ما براي تامين آب از خارج از استان ادامه دارد كه با رساندن آب به مناطق بكر مي توان در زمينه كشاورزي يك تحول ايجاد كرد.
نجار خاطرنشان کرد: هم اکنون 16 هزار حلقه چاه غير مجاز در استان وجود دارد كه براساس يك مصوبه 5 هزار از اين چاهها مجوز گرفتند.
وي با اشاره به برداشت بي رويه ی آب هاي زيرزميني یادآور شد: بايد قانونگذار براي دچار مشكل نشدن سفرهاي زيرزميني قوانين مناسبي بينديشد .
نجار گفت: سفره هاي زيرزميني استان در حال حاضر تخريب شده اند و ما نيز تلاش مي كنيم براساس مصوباتي كه در سالهاي گذشته صورت گرفته از 4 مكان بندرعباس، بهشت آباد چهارمحال بختياري، كشور عمان و تاجيكستان مشكلات آب استان را در بخش هاي كشاورزي، صنعتي و معدن تامين كنيم.
وي ميزان اعتبار تامين آب از بندرعباس را 30 هزار ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: هم اكنون مسير تامين آب از بندرعباس شناسايي و بخشي نيز تملك شده استب/.

برچسب ها: رقابت ، صادرات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.