دبیر فدراسیون شمشیربازی گفت:شمشیربازان ما در اسلحه سابر عالی بودند و هر دو طلای این اسلحه در بخش مردان به ایران رسید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، کاروان شمشیربازان ایران که با نفرات کامل در سه اسلحه و در دو بخش دختران و پسران در مسابقات قهرمانی شمشیربازی زیر 23 سال آسیا در کویت شرکت کرده بود با کسب دو طلا و چهار برنز و نایب قهرمانی به کار خود در دومین دوره مسابقات امیدهای آسیا پایان داد. تیم چین نیز قهرمان شد.

پیمان فخری عملکرد شمشیربازان ایران را در این مسابقات بسیار مثبت و خوب ارزیابی کرد و گفت: تمام انتظاراتی که داشتیم غیر از یکی دو مورد برآورد شد.

وی افزود: با توجه به سطح رقابت ها نتایج خوبی گرفتیم.فخری که خود پیشتر سرمربی سابر بود و در حال حاضر به فتحی در هدایت تیم کمک می کند، گفت بازیکنان ما در اسلحه سابر کولاک کردند و هر دو طلای این اسلحه در بخش آقایان به ایران رسید.
 
وی تصریح کرد: پاکدامن خیلی خوب ظاهر شد. باهر هم برنز گرفت. در قسمت تیمی هم مدال طلا گرفت.

فخری در مورد عملکرد تیم ایران در اسلحه اپه گفت: در اپه دور از انتظار ظاهر شد؛ تقریبا هرکاری که برای سابرییست ها کرده بودیم برای فلوریست ها و اپه ایست ها هم انجام داده بودیم. از آنها هم توقع می رفت بهتر از این ظاهر شوند که متاسفانه خوب عمل نکردند.

وی افزود: محمد اسماعیلی بیشتر از این ها از او انتظار می رفت. دو سال است که خیلی روی این بازیکن کار شده بود؛ طاهر عاشوری هم همین طور. خودشان هم در مصاحبه هایشان گفته بودند هیچ توجیهی برای باخت خود ندارند.

دبیر فدراسیون شمشیربازی در ادامه بیان داشت: اسلحه فلوره هم تقریبا خوب ظاهر شد. بازیکنان ما در رقابت تیمی مردان که به جمع هشت تیم برتر راه یافته بودند، در بازی مقابل هنگ کنگ با نتیجه 45 به 43 بازی را واگذار کردند. هنگ کنگ جزو تیم های خوب آسیاست.

وی با اشاره به عنوان پنجمی تیم مردان در اسلحه فلوره در آسیا گفت:در فلوره آقایان خوب بازی کردند.باخت بد و دوری نبوده و رقبایشان قوی بود.

فخری یادآور شد: چین ، کره جنوبی و ژاپن سه کشوری هستند که در المپیک در فلوره مدال گرفتند. این نشان می دهد سطح فلوره آسیا خیلی بالاست.

دبیر فدراسیون شمشیربازی در مورد نتایج مسابقات دختران گفت:در سابر و اپه دختران تقریبا از آنها راضی هستیم. به خصوص در اپه که مهسا پوررحمتی توانست مدال برگیرد. این مدال اولین مدال رده انفرادی در قسمت بانوان در رقابتهای زیر 23 سال آسیاست.
تیم سابر و اپه بانوان در این رقابتها هر کدام یک برنز گرفتند.

فخری اظهار داشت: فلوره دختران خوب ظاهر نشد و نمره قبولی را نگرفت. درحالی که بیشتر از این انتظار داشتیم و آنها شرایط برابری با سایر اسلحه ها داشتند.

وی گفت: فلوره دختران ما به مالزی 45 به 44 باخت. درحالی که مالزی را باید می بردیم و هیچ توجیهی ندارد.

فخری خاطر نشان کرد که بررسی عملکرد کاروان ایران بعد از دریافت باید گزارشهای مربیان و تشکیل جلسات کمیته فنی انجام می شود.

فخری گفت: در این مسابقات فقط سه کشور توانستند طلا گرفتند. چین 9 طلا، ایران و لبنان به ترتیب دو و یک طلا گرفتند.

دبیرفدراسیون شمشیربازی ادامه داد براساس همین نتایج برای برنامه های آتی برنامه ریزی خواهیم کرد.
کاروان ایران امروز 5 بعدازظهر به کشور باز گشت.

لازم به ذکر است: دومین دوره مسابقات شمشیربازی امیدهای آسیا که از اول مهر در کویت آغاز شده بود، جمعه شب با نایب قهرمانی ایران و قهرمانی چینی ها به پایان رسید.

کاروان ایران در بخش انفرادی سه مدال (یک طلا و دو برنز) و در بخش تیمی سه مدال (یک طلا و دو برنز) را کسب کرد تا نسبت به دوره گذشته جهش خوبی داشته باشد. در دوره قبل کاروان ایران دو طلا و یک نقره کسب کرده بود.

تیم سابر ایران با کسب طلای انفرادی و تیمی از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. محمد فتوحی که مدال طلا را از آن خود کرده بود، جای خود را در این دوره به علی پاکدامن داد. در بخش تیمی هم علی پاکدامن، محمد فتوحی، فرزاد باهر و محمد رهبری مدال طلا را از چنگ چینی ها در آوردند.

در این رقابت ها بانوان ایران در اسلحه سابر و اپه نمایش خوبی داشتند و با وجود کم تجربگی توانستند سه مدال برنز را از آن خود کنند. در بخش تیمی اسلحه فلوره نمایندگان ایران تا یک قدمی نیمه نهایی پیش رفتند، اما دست شان از رسیدن به مدال بازماند.

در بخش تیمی اسلحه های سابر و اپه و انفرادی مهسا پور رحمتی در اپه مدال های بانوان ایران را کسب کردند.

تیم ایران در اسلحه های اپه و فلوره نمایش خوبی نداشت و باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی هم به این موضوع اذعان داشت. او معتقد بود ما روی این دو اسلحه حساب باز کرده بودیم، اما انتظارات را برآورده نکردند.

در این مسابقات 27 کشور حضور داشتند که چینی ها با قدرت و اختلاف زیادی قهرمان شدند.
برچسب ها: فخری ، دختران ، پسران ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار