رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص نتایج خوب شمشیربازان در مسابقات زیر 23 سال آسیا گفت: سطح این رقابتها خیلی بالا بود و همه تیمهای قدرتمند آسیا در این مسابقات حضور داشتند.

فضل اله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: تیم قدرتمند چین یک ماه پیش در قهرمانی جهان در مجارستان حضور داشت و با همان ترکیب در این مسابقات حضور داشت.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در ادامه بیان داشت: تیم ملی شمشیر بازی زیر 23 سال کشورمان توانست با نتیجه 45 بر 32 تیم چین را شکست دهد.به هر حال چینی ها آرزویشان این است که بتوانند روزی تیم ما را شکست دهند.

وی عنوان کرد: به هر  حال تیم شمشیر بازی جایگاهش را در آسیا به دست آورده است. تیم ما در بین 27 کشور از لحاظ کسب رنگ طلا و تعداد مدال توانست دوم شود.

باقرزاده بیان کرد: نکته قابل توجه دربارۀ این مسابقات این بود که در سالن مسابقات زیر 23سال در کویت فقط سرود کشورهای چین و ایران نواخته می شد. که این موضوع جزو افتخارات ما محسوب می شود.

وی عنوان کرد: رشته شمشیر بازی نیاز به توجه دارد. در مجموعه رشته های پر مدال نیاز به حمایت مسئولان ورزشی دارند.

باقرزاده در خصوص میزان رضایتش از شمشیر بازی بانوان و آقایان در این مسابقات گفت: این مسابقات دومین دوره بازیهای زیر 23 سال آسیا بود. همچنین سطح مسابقات این دوره نسبت به دوره قبل بالاتر بود.
اکثر شمشیربازان زیر 23 سال آسیا در المپیک هم حضور داشتند و تیمهای چین تایپه، ویتنام، چین و ژاپن با المپیکی های خود در این مسابقات شرکت کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: بانوان شمشیرباز کار بزرگی انجام دادند و سابریستها در کسب مدال نتوانستند عملکرد مناسبی در این دوره از مسابقات داشته باشند.

باقرزاده تصریح کرد: مهسا پوررحمتی بانوی شمشیرباز سابر در بخش انفرادی توانست مدال کسب کند این شمشیرباز در حالی توانست مدال بدست آورد که تیم قزاقستان قهرمان آسیا نتوانست مدالی در بخش انفرادی کسب کند. در مجموع سابریستهای ما بسیار درخشان ظاهر شدند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی کشورمان در اسلحه سابر در بخش انفرادی توانستیم 2 مدال کسب کنیم که رنگهای آن طلا و برنز بود.

وی عنوان کرد: در مجموع من از نتایج بدست آمده توسط شمشیربازان رضایت دارم. رئیس فدراسیون جهانی شمشیربازی به طور دائم پیش ما می آمد و بیان می کرد که شمشیربازان ایرانی مدال های آسیایی که همیشه تیمهایی همچون چین، کره، قزاقستان و ژاپن بدست می آوردند را این دوره از آن خود کردند./مح
برچسب ها: قدرتمند ، چین ، مجارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار