7 مهر 1359 بود كه دشمن بعثي پالايشگاه آبادان را بمباران كرد آتش نشانان بي محابا به دل آتش زدند و ...

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران 7مهر 1359 بود كه دشمن بعثي پالايشگاه آبادان را بمباران كرد آتش نشانان بي محابا به دل آتش زدند و در حال اطفاي حريق بودند كه بار ديگر پالايشگاه بمباران شد و آتش نشانان بيشماري در حين عمليات به مقام والاي شهادت نائل شدند.
 آن روز آتش نشانان با شجاعت و غيرت به مانند هميشه در عمليات اطفاي حريق جان بر كف در جهت حفظ سرمايه هاي ملي حضور داشتند كه پس از بمباران پالايشگاه آبادان و شهادت تعداد بيشماري از آتش نشانان در سال 1379 ستار هماهنگي امور ايمني و آتش نشاني كشور طرحي به منظور تعيين روز آتش نشاني و ايمني به شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور پيشنهاد شد.
گفتني است پس از توافقات تاملات روز 7 مهر به نام روز آتش نشان با هدف ترويج ايمني و پيشگيري از حوادث در سطح كشور و همچنين بزرگداشت ياد و خاطره از خود گذشتگي و حماسه آفريني آتش نشانان ايران اسلامي در عرصه دفاع مقدس به نام روز آتش نشان نامگذاري شد.
از آن پس آموزش هاي همگاني در جهت پيشگيري از حوادث مختلف در سطح جامعه براي تمامي رده هاي سني با شعار هر خانواده ايراني يك آتش نشان آغاز شد و هم اكنون زنان و دختران بسياري داوطلب آموزش مهارت هاي آتش نشاني همپاي مردان در حال آموزش هستند تا حوادثي كه در محل زندگيشان رخ مي دهد تا رسيدن آتش نشانان كنترل كنند.
شهادت و دلاوري آتش نشانان هميشه و در همه عرصه ها قابل ستايش و تقدير است و به مناسبت اين روز يادي از شهداي آتش نشان از جمله شهيد اميد عباسي ، شهيد مجتبي جراحي و شهيد حسين احمدي و شهداي آتش نشان بسياري كه دلاور مردي شان در ذهن ها براي هميشه باقي خواهد ماند./
روحشان شاد
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام.بسیار عالیه.یادشهیدان آتشنشان رو گرامی می داریم.
آخرین اخبار