باغداران استان چهارمحال و بختیاری، امسال 12 هزار تن گردو برداشت می کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 11 هزار و 600 هكتار از باغات این استان به درخت گردو  اختصاص دارد که در این میزان 500 هزار اصله درخت گردوی بارور وجود دارد.

صفدر نیازی پیش بینی کرد باغداران استان چهارمحال و بختیاری، از این سطح، 12 هزار تن محصول گردو، با عملکرد متوسط 1400 کیلوگرم در هکتار برداشت کنند.

نیازی، با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری بدلیل شرایط بسیار مساعد آب و هوایی، خاک مناسب،  اراضی شیب دار، و مهم تر از همه تابستان های خنک، از استان های گردوخیز کشور محسوب می شود، اضافه کرد: 3300 هکتار از اراضی این استان نیز جدیداً به کشت نهال گردو اختصاص یافته است.

وی، با اشاره به اینکه مهم ترين ارقام گردوي استان چهارمحال و بختیاری، شامل انواع محلی، سوزنی، پوست کاغذی، گلابی، تخم مرغی، خوشه ای، تویسرکان و مامایی است، گفت: بخشی از محصول گردوی این استان، به استان های همجوار و حتی خارج از کشور صادر می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: شهرستان های سامان، کوهرنگ و لردگان از مهمترین قطب های تولید گردو در این استان هستند.

نیازی خاطرنشان کرد: ارائه توصيه هاي فني به باغداران و مبارزه با آفت كرم خراط، از مهم ترين اقدامات اين اداره کل در زمینه افزایش محصول گردو در این استان است. /س

برچسب ها: گردو ، برداشت ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.