نخست وزیر جزیره موریس گفت ما با خانواده قربانیان حمله اخیر به مرکز تجاری در نایروبی ابراز همدردی می کنیم .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "ناوین چاندرا رامی گولام" در سخنرانی خود در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت ما چنین حمله تروریستی را به شدت محکوم می کنیم .وی گفت چنین اقدامات تروریستی واکنش ها و حمایت های منطقه ای و بین المللی را برای کشورها به ویژه کشورهای آفریقایی می طلبد.
وی گفت از موضوع و دستور کار این نشست مجمع عمومی در خصوص توسعه پایدار و رشد اقتصادی در سال 2015 میلادی حمایت و از آن استقبال می کنیم .

نخست وزیر جزیره موریس گفت چنین دستور کاری باید با طرح ها و برنامه های ریشه کنی فقر برای همه کشورها و توسعه پایدار مدیریت شود.

مسئله تغییرات جوی باید یکی از اولویت های اصلی در دستور کار جهانی قرار گیرد .وی گفت گزار ش جدید نشان می دهد که فعالیت های انسانی تاثیری زیاد در گرم شدن هوای جهان و تغییرات جوی دارد و این موضوع مسئولیت پذیری همه کشورها را برای حفاظت از کره زمین می طلبد.

وی گفت اکنون نمی توان نقش فعالیت های انسانی در تغییرات جوی را انکار کرد و هیچ کشوری از عواقب آن در امان نخواهد بود.از اینرو ما از پیشنهاد دبیر کل سازمان ملل برگزاری اجلاس سران جهان برای بررسی تغییرات جوی در سال 2014 در نیویورک حمایت می کنیم.

وی گفت پیش بینی ها در خصوص وضع اقتصاد جهانی همچنان مبهم است و بر اثر چالش های زیادی پیش روی کشورهای توسعه یافته ایجاد شده است.وی گفت در شرایط کنونی که کشورهای جهان در عرصه اقتصادی به هم وابسته اند ، هیچ کشورهای از شوک های خارجی در امان نیست و کشورهای کوچک در حال توسعه نیز در خصوص کاهش روند رشد جهانی اقتصاد ، کاهش تجارت بین المللی و کاهش فرصت های شغلی و افزایش نابرابری ها بسیار نگرانند.همچنین این کشورها در خصوص قیمت های مواد غذایی و انرژی نگرانند چراکه این دو مورد بسیار در معرض بی ثباتی قرار دارند.وی گفت در دستور کار توسعه پایدار در سال 2015 میلادی باید این موضوع در نظر گرفته شود که اقتصاد کشورها در سطح جهانی به هم وابسته است و بر هم اثرمی گذارند.

وی گفت ما خواهان ایجاد تغییرا ت و اصلاحات در ساختار شورای امنیت سازمان ملل هستیم و معتقدیم که آفریقا نباید از تلاش برای داشتن یک عضویت دائمی در شورای امنیت سازمان ملل محروم شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار