مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می شود دو میلیون و 200 هزار تن انواع مرکبات در باغات بارور استان تولید شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، محمد تقی شکوهی پیش از ظهر شنبه در شوراهای معاونان، سطح باغات بارور مرکبابت استان را 110 هزار هکتار اعلام کرد.

وی در خصوص فعالیت های شهریور ماه سالجاری این مدیریت اظهار داشت: آغاز برداشت نارنگی پیش رس در استان، برگزاری جلسه تامین آب با حضور نمایندگان این مدیریت و مشارکت مشاور و فرمانداری بهشهر در محل فرمانداری این شهرستان، بحث و بررسی تدوین دستورالعمل مربوط به چگونگی صدور دفترچه باغی، برگزاری جلسه بیمه تضمینی قیمت مرکبات در استان و .. از جمله فعالیت های این مدیریت در شهریور ماه امسال بوده است.

وی در ادامه هماهنگی برای صادرات بخشی از میوه مرکبات استان به خارج از کشور، پیگیری تعیین تعرفه هزینه نگهداری میوه کیوی در سردخانه، اعطای تسهیلات جهت ذخیره سازی با اعطای یارانه حمل و نقل و جلوگیری از واردات میوه مرکبات و ... از جمله مسائل مهم در حال پیگیری این مدیریت برشمرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: بیش از 95 درصد از محصول کیوی شهرستان چالوس در سال جاری که در آستانه برداشت می باشد جزء محصول سالم و با کیفیت تلقی می گردد و با قیمت گذاری مناسب روانه بازار می شود.

یزدانقلی خزایی تصریح کرد: آموزش های مستمر و مدیریت درست باغبانی در رعایت موازین بهداشت باغ با همکاری متقابل و فی مابین تولیدکنندگان و کارشناسان در امر تولید محصول سالم گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف سازمانی می باشد.

خزائی پول سطح زیر کشت محصول کیوی در شهرستان چالوس را 600 هکتار اعلام کرد./س

برچسب ها: مرکبات ، مازندران ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.