طی امسال و تا کنون بیش از 165 هزار تن گندم تولیدی استان توسط بخش دولتی خریداری شده که نسبت به سال گذشته رشد 15 برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در دیدار  نماینده  استان در مجلس شورای اسلامی از این شرکت ، میزان خرید بخش خصوصی را بیش از 70 هزار تن عنوان کرد و گفت : از این مقدار 44 هزار تن توسط شرکت مینوی خرمدره ، 10 هزار تن توسط کارخانجات آرد سازی ، 15 هزار تن گندم بذری و غیره خریداری شده ، فلذا در پایان فصل خرید ،کل گندم خریداری شده با آمار تولید اعلامی سازمان جهاد کشاورزی استان (250 هزار تن ) مطابقت می نماید.

 منصوری کیفیت بذر استفاده شده در کشت گندم سالجاری را ایده آل قلمداد و به مستهلک بودن اکثر کمباین های مورد استفاده در منطقه اشاره کرد و افزود: قسمتی از گندم کشاورزان در هنگام برداشت توسط کمباین ها ریزش شده و این مشکل درصدی از آمار عملکرد مزارع و به تبع آن میزان خرید گندم را کاهش می دهد.

وی تصریح کرد : گندم مورد نیاز استان تا فصل خرید آتی ذخیره شده و از آنجاییکه واردات گندم از خارج کشور با مشکل و محدودیت مواجه است ، از محل مازاد بر مصرف استان ، نیاز سایر استانهای کشور را نیز تأمین می نماییم.

 مدیرعامل شرکت غله استان زنجان به ترانزیت 16 هزار تن گندم به استانهای قم ، قزوین ، مازندران و گیلان اشاره  و خاطر نشان کرد:صادرات گندم تا مقدار بیش از 40 هزار تن ادامه خواهد داشت./س

 

برچسب ها: گندم ، خریداری ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.