مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس اعلام کرد: ارزش کالایی ترانزیت خارجی صورت گرفته در شش ماه نخست سالجاری از این منطقه بالغ بر103 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی گفت: ترانزیت خارجی انجام شده از منطقه آزاد ارس در شش ماه نخست سالجاری ارزشی بالغ بر 103 میلیون دلار دارد که در مقایسه با کل سال گذشته 81 درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیت شده را ماشین آلات و لوازم مکانیکی، وسائط نقلیه زمینی و لوازم کامیون، هلیکوپتر، ظروف شیشه ای، چسب و مایه پنیر، چای و زردچوبه، انواع خشکبار، لوازم برقی، البسه، تایر و انواع کالاهای پلاستیکی و لاستیکی اعلام کرد.

نجفی تصریح کرد: این کالاها به کشورهای ترکیه، تایوان، پاکستان، گرجستان، امارات متحده عربی، ارمنستان، عراق، قرقیزستان، جمهوری مولداوی، ازبکستان، آلمان، روسیه، اکراین، ترکمنستان، آذربایجان و افغانستان ترانزیت شده است.

وی به سابقه 100 ساله حمل و نقل بین المللی ریلی و جاده ای در منطقه ارس اشاره کرد و گفت: منطقه ارس با قرار داشتن در مسیر 6 کریدور بین المللی حمل و نقل و بویژه جاده ابریشم همواره مورد توجه بازرگانان و تجار بوده و سابقه نزدیک به یک قرن فعالیت تجاری و گمرکی که ایجاد زیرساخت های بسیار مهمی از جمله خط آهن برقی متصل به خط آهن سراسری کشورهای cis نشان دهنده اهمیت این منطقه در فعالیت های ترانزیتی کالا بوده است.

نجفی گفت: سازمان منطقه آزاد ارس هم اکنون توسعه زیرساخت های ارتباط ریلی و جاده ای را در دستور کار دارد بطوریکه هم اکنون خط آهن قدیمی این منطقه به شهرک های صنعتی و حمل و نقلی توسعه یافته و امکان ترانزیت کالای تولیدکنندگان و بازرگانان از کشورهای مختلف بصورت مستقیم در این منطقه فراهم آمده است.

وی افزود: با به ثمرنشستن سرمایه گذاریهای در حال انجام در سایت های صنعتی این منطقه و تکمیل زیرساخت های ارتباطی، منطقه آزاد ارس بزودی نقش هاب بین المللی حمل و نقل را در کشور بعهده خواهد گرفت/س

 

برچسب ها: ارزش ، ترانزیت ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.