ما به التفاوت نرخ ارز دارو را وزارت بهداشت تقبل نموده و به سازمان های بیمه گر جهت کاهش میزان پرداخت از جیب بیماران اختصاص داده است.

دکتر محمدرضا دری، عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اعتبارات لازم برای گسترش پوشش بیمه ای به بیماران خاص اختصاص داده شده است گفت: در خصوص داروهایی که مربوط به بیماران شیمی درمانی، MS و بیماری های صعب العلاج می شود ،دولت اعتبارات لازم را به وزارت بهداشت اختصاص داده تا با تزریق به سازمان های بیمه گر در جهت رفاه حال بیماران به منظور تهیه داروهای مورد نیاز صرف شود.

وی با اشاره به اینکه سهم بیماران در پرداختهای دارویی کاهش می یابد بیان داشت: بیماران دیالیزی نیز با داشتن کارت هوشمند می توانند به مراکز خاص مراجعه و داروی خود را بطور رایگان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: گروهی از بیماران نیز در زمره بیماری های خاص سازمان تأمین اجتماعی که رنگ دفترچه بیمه ای آنها نیز متفاوت است می توانند با مراجعه به تمام داروخانه های سطح کشور نسبت به تهیه داروی خود اقدام کرده و فرانشيز پرداخت نکنند.

به گفته دکتر دری بیماران بابت داروهای که تحت پوشش بیمه نیست مبلغی را به عنوان فرانشيز  به داروخانه پرداخت می کنند و تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور رفاه حال بیماران خاص بوده است./ح

برچسب ها: دارو ، فرانشیز ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار