کاهش قيمت دارو به اين معنا نيست که قيمت ها بصورت دستوري و مصوبه ارزان شده بلکه با تخصيص اعتبارات به سازمان هاي بيمه گر بيماران فشاري را بابت افزايش قيمت اقلام دارويي احساس نمي کنند.

دکترسيد جمال سعيد واقفي، عضو هيات مديره سنديکاي توليد کنندگان دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بيان داشت: بيماران يك چهارم سوبسيد داروها را پرداخت مي کنند و براي برخي از داروها نيز بيماران سوبسيدي نمي دهند مانند داروهاي بيماران دياليزي که بطور رايگان در اختيارشان قرار مي گيرد.

وي با بيان اينکه تسهيلاتي براي کاهش فشار ناشي از افزايش قيمت داروها براي بيماران درنظر گرفته شده است گفت: سازمان غذا و دارو مذاکراتي را انجام داده تا فشار ناشي از افزايش قيمت ها از دوش بيمار برداشته شود و اينکار با تخصيص يارانه به سازمان هاي بيمه گر صورت مي گيرد.

وي با اشاره به اينکه يکسري از اقلام دارويي وارداتي بوده و طبق محاسبات بايد هزينه ها به وارد کننده ها پرداخت شود اذعان داشت: هزينه ها از جيب دولت به عنوان يارانه به سازمان هاي بيمه گر پرداخت کرده و بيماران افزايش قيمت ها را احساس نکنند همچنين با هماهنگي هاي گمرک اقلام دارويي وارداتي از کشورهاي اروپايي در اختيار بازار دارويي قرار گرفته و در آينده نزديک کمبودي در بازار نخواهيم داشت.

وي خاطرنشان ساخت: تمامي اقدامات انجام شده در حوزه دارويي به نفع بيماران و کاهش فشارهاي مالي آنهاست همچنين روند واردات دارو از طريق مراجع رسمي مبادلات دارويي تسريع شده است./ح

برچسب ها: گمرک ، دارو ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار