عضو كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه هلدينگ خليج فارس به بخش شبه دولتي واگذار شده است و نه بخش خصوصي گفت: با توجه به شرايط موجود، در خصوص واگذاري ها بايد يك بازنگري صورت گيرد، چرا كه در صورت تداوم اين نوع واگذاري قطعا صنعت پتروشيمي با مشكلات بسيار زيادي مواجه خواهد شد.

اميرعباس سلطاني نماينده مردم چهارمحال و بختياري و بروجن در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه واگذاري ها در بخش هلدينگ خليج فارس طبق اصل 44 قانون اساسي انجام نشده است، اظهار داشت: واگذاري هايي كه در دولت نهم و دهم انجام شد، در واقع واگذاري به بخش شبه دولتي و نه بخش خصوصي بوده است.
وي با بيان اينكه نحوه اين نوع واگذاري ها در كميسيون انرژي مطرح است، افزود: واگذاري زماني بايد انجام شود كه بخش خصوصي گيرنده، هم استحقاق و توانايي داشته باشد و هم از مسائل رانتي دور باشد، به اين ترتيب قطعا ما شاهد افزايش منافع ملي خواهيم بود.
سلطاني با اشاره به اينكه دولت در سرمايه گذاري زيربنايي دچار تنگناهاي اقتصادي است تصريح كرد: اگر بخش خصوصي تمام و كمال در بحث زيرساخت ها و ساير مباحث موجود در اين حوزه بكار گرفته شود، قطعا نتيجه مثبتي خواهد داشت، اما آنچه كه تاكنون در كليه بخش هاي هلدينگ خليج فارس انجام شده است، در واقع يك اقدام ظاهري بوده است و واگذاري ها به بخش خصوصي به تمام معنا اتفاق نيفتاد.
عضو كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه اگر روند واگذاري 38 درصد سهم باقيمانده به صورت قبل باشد، با مشكلات زيادي در اين بخش مواجه خواهيم شد، گفت: با توجه به شرايط موجود و نحوه واگذاري ها، لازم است در اين حوزه بازنگري و تجديدنظر كاملي اتخاذ شود.
برچسب ها: هلدینگ ، واگذاری ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار