مدير عامل شرکت فرابورس ايران از فراهم شدن شرايط لازم براي راه‌اندازي بورس ايده، در قالب بازار دارايي‌هاي فکري در فرابورس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه (سنا) ، امير هاموني گفت : همه مصوبه هاي قوانين و مقررات تأمين شده است و با مخترعان و همه ارکان بورس ايده که فعالند از جمله وکلاي 
ايده مذاکره شده است و اين بازار، بزودي راه‌اندازي خواهد شد.

مديرعامل فرابورس اظهار داشت: دو نوع عرضه در اين بازار خواهيم داشت که يکي از آنها عرضه خود ايده يا Patent خواهد بود و نوع دوم عرضه حق اختراع طرح است.

وي گفت : بحث اول عرضه Patent يا حق اختراع طرح‌هاي صنعتي و تجاري در قالب سهام شرکت سهامي خاص است و نوع دوم عرضه Patent يا طرح و حقوق مادي و معنوي آن به اندازه 20 درصد است که به ‌صورت بلوکي در بازار ايده خواهد بود.

وي افزود : بحث معاملات در اين بازار، در شوراي عالي بورس مصوب و اوراق مبتني‌بر دارايي فکري به‌عنوان ابزار مالي جديد تحت قانون توسعه ابزارها شناخته و ابلاغ شده است و در حال حاضر، فقط موضوع دستورالعمل اين معاملات باقي مي ماند که سازمان بورس در حال نهايي‌کردن اين دستورالعمل است.

امير هاموني به پيگيري‌هاي صورت‌گرفته در عرصه بين‌الملل اشاره کرد و گفت: فرابورس براي نخستين‌بار به همراه ساير ارکان بازار سرمايه کشور، در نمايشگاه تخصصي invest در آلمان شرکت کرد که اين تجربه در شرايطي که تحريم اقتصادي بر کشور وجود دارد ، بسيار ارزنده بود.

وي ادامه داد: پارسال شاهد برگزاري دوره‌هاي آموزشي فدراسيون بورس‌هاي اروپايي و آسيايي FEAS در ايران بوديم که فرابورس يک روز کامل ميزبان مقامات اين فدراسيون بود و با حضور خوب و ارائه مناسب توانست موافقت اصولي عضويت در FEAS را بدست آورد و بزودي با تکميل مدارک درخواستي، شاهد عضويت فرابورس در اين فدراسيون خواهيم بود.

مدير عامل فرابورس در ادامه در خصوص بازديد اين نهاد از هلدينگ بورس اسپانيا اظهار داشت: بازديدهايي از مجموعه هلدينگ بورس اسپانيا داشتيم که مذاکرات خوب و سازنده‌اي در اين ميان صورت گرفت و اميدواريم برپايه اين مذاکرات، در آينده نزديک شاهد انعقاد تفاهم‌نامه همکاري بين فرابورس و هلدينگ BME مادريد با محوريت بحث‌هاي آموزشي و پژوهشي به‌منظور راه‌اندازي بازارهايDUAL (معامله سهام برخي شرکت‌هاي حاضر در بورس اسپانيا در فرابورس و سهام برخي شرکت‌هاي حاضر در فرابورس در بورس اسپاينا) باشيم.

وي در پايان، از تدوين برنامه راهبري فرابورس ايران تا 10 سال آينده خبـر داد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار