منابع خبری از آغاز نشست وزرای امورخارجه گروه 1+5 با هیئت ایرانی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، منابع خبری لحظاتی پیش از آغاز نشست وزرای امورخارجه گروه 1+5 با هیئت ایرانی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران در مقر سازمان ملل متحد خبر دادند.



این دیدار در نیویورک، نخستین دیدار همتایان ایرانی و آمریکایی در این سطح درباره ایران پس از قطع رابطه است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا وارد تالار شده و دقایقی پس از او همتای ایرانی‌اش، محمدجواد ظریف نیز به جمع آنان پیوسته است.

ساعاتی پیش از آغاز این مذاکرات، مقامات آمریکایی گفتند جان کری وزیر خارجه آمریکا با وانگ‌یی همتای چینی خود دیدار و موافقت او را جلب کرده تا خواستار واکنش مثبت ایران به پیشنهاد ۱+۵ در مورد برنامه هسته‌ای شوند.


به گفته مقامات آمریکایی "آمریکا و چین از ایران می‌خواهند که با ۱+۵ همکاری کند و به پیشنهادی که در مقابل آن‌ها قرار دارد واکنش مثبتی نشان دهد".

در عین حال جی کارنی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است این یک جلسه مقدماتی است و قرار نیست فقط در قالب همین جلسه، پیشرفت قابل‌ توجهی حاصل شود.

جان کری روز پنج‌شنبه چهارم مهر پیش از این دیدار گفته بود منتظر یک "ملاقات خوب" است اما درباره اینکه ایران باید چه واکنشی نشان دهد که حاکی از عزم جدی این کشور درباره برنامه هسته‌ای خود باشد اظهار نظر نکرد.

یک روز پیش رییس جمهوری ایران به رسانه‌های آمریکایی گفته بود "هرچه زودتر به این توافق برسیم، برای همه بهتر است. اگر بشود سه ماهه به این نتیجه رسید که این ترجیح ایران است. اما شش ماه هم خوب است. به‌هر‌حال حرف همین چند ماه آینده است؛ نه چند سال".

دکتر روحانی به روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گفت: "تنها راه گام‌برداشتن به سمت حل این پرونده این است که زمان‌بندی به مذاکرات اضافه شود و مذاکرات هم کوتاه باشد".

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، اسکای ، نیوز ، هسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۰۱:۰۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۲
خدارو شکر
آخرین اخبار