به گفته یک دیپلمات روس در دیدار روز پنج شنبه گروه 1+5 و ایران ابتکار عمل مسکو تحت عنوان "طرح لاوروف " برای پیشبرد مذاکرات هسته ای ایران ارائه می شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کامرسانت ، یک مقام آگاه در هیئت نمایندگی روسیه در نیویورک به خبرنگار کامرسانت گفت: وزیران خارجه بسیار ایران و روسیه در دیدار روز گذشته سریع توانستند به زبان مشترک رسیده و مذاکراتشان کاملا سازنده و بسیار امیدوار کننده بود.

به گفته این دیپلمات روس، در دیدار روز پنج شنبه گروه 1+5 و ایران، وزیر خارجه روسیه بر حق جمهوری اسلامی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای اصرار خواهد کرد و همچنین ابتکارعمل مسکو تحت عنوان "طرح لاوروف" را برای برون رفت از بن‌بست کنونی در مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ارائه خواهد داد.

ماهیت این طرح از این قرار است: ایران امکان بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از همه تاسیسات هسته‌ای این کشور فراهم کند و در ازای این اقدام آمریکا نیز بخشی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را لغو خواهد کرد. ضمن اینکه ایران از غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد هم خودداری کند که به عقیده روسیه غنی سازی تا 3.5 درصد قابل قبول خواهد بود و  تحریم‌ها هم به مرور برداشته شود تا بدین ترتیب مسئله برنامه هسته‌ای ایران بطور کامل حل و فصل گردد.
برچسب ها: بین الملل ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار