آيت الله خاتمی:

نرمش در مقابل آمریکا محال است/ سازش از موضع ضعف یعنی شکست

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکایی ها بدانند تا وقتی که ادبیات تهدید وجود دارد و تا زمانی که سایه رهبر معظم انقلاب اسلامي بر سر ما است، نرمش در مقابل آمریکا محال است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  آيت الله سید احمد خاتمی در مراسم یادواره شهدای بسیج مهندسین گفت: مقام معظم رهبری این روزها واژه ای را در ادبیات سیاسی مطرح کردند که این واژه نرمش قهرمانانه است. 

وی افزود: اولین نرمش، یک ارزش است و زندگی الهی و "سبک زندگی دینی" یک عنصر از این نرمش است، به عنوان مثال سازش و مدارا با دوستان و خودی ها نیز نوع نرمش است، از سوی دیگر نرمش قهرمانانه یک ارزش و عنصری از دین است ، همچنین نرمش ضد ارزش اول نرمش در اصول است و از اصول نباید کوتاه آمد. 

آيت الله خاتمی بیان داشت: حوادث مصرعبرتی است برای کسانی که می گویند با آمریکا رابطه برقرار کنیم و این سازش در اصل عاقبتی جز شکست ندارد و در واقع سازش از موضع ضعف یعنی شکست یعنی تحقیر. 

وی ادامه داد: چند روز گذشته نامه ای از زبان اصلاح طلبان به آمریکا منتشر شد که برخی از آنها امضای آن نامه را تکذیب کردند ولی لحن این نامه بسیار ذلت خواه و با آزادی ملت ایران نمی خواند و این مصداق نرمش ذلت بار است. همچنین، هیات اعزامی به سازمان ملل تاکنون خطوط قرمز را رعایت کرده و با خطوطی که مقام مظعم رهبری تعیین کرده اند جلو رفته است. 

آيت الله خاتمی اظهار داشت: سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل بسیار عزت آمیز و در شان ملت ایران بود که امیدواریم همین گونه ادامه پیدا کند. 

وی با اشاره به مبانی انقلاب خاطرنشان کرد: فتح فقط در عرصه نظامی نیست بلکه در دیپلماسی نیز اگر اصول و مبانی انقلاب حفظ شود فتح صورت می گیرد. در نرمش قهرمانانه اصول نباید آسیب ببیند و مسئولان باید توجه داشته باشند در نرمشی که پذیرش سلطه باشد آن نرمش ذلت آمیز است. 

آيت الله خاتمی با اشاره به فتنه گرانی که از سوی آمریکا حمایت می شدند، گفت: در سال 77، و 88 کسانی که از شورشیان و فتنه گران حمایت کرده اند رئیس جمهور و وزیر خارجه وقت آمریکا بود ولی با به صحنه آمدن مردم این فتنه ها خاموش شد. 

وی بیان داشت: ادبیات تهدید با ادبیات نرمش قهرمانانه مساوی نیست و این که می گویند گزینه مذاکره روی میز ماست با ادبیات تهدید تنظیم شده است. 

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها بدانند تا وقتی که ادبیات تهدید وجود دارد و تا زمانی که سایه رهبر معظم انقلاب اسلامي بر سر ما است، نرمش در مقابل آمریکا محال است. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار