" دکتر حسن روحانی " رئيس جمهوري اسلامي ايران در دیدار با مدیران رسانه های تاثیرگذار آمریکایی تاکيد کرد: در موضوع هسته اي چيزي براي مخفي کردن نداريم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ آقاي روحاني در صبحانه کاري با مديران و سردبيران ارشد رسانه هاي تاثيرگذار آمريکا گفت: نبايد هيچ تبعيضي ميان ايران و ديگر کشورها در موضوع هسته اي وجود داشته باشد، چون معتقديم تبعيض راه حل بادوامي نيست و هر دولتي آن را بپذيرد، دولت بعدي مجبور به لغو آن مي شود، چون همه مي دانيم که فقط راه حل عادلانه است که براي هميشه باقي مي ماند.

وي افزود: در موضوع هسته اي ما چيزي براي مخفي کردن نداريم و همه سايت هاي ما تحت نظارت آژانس است و تحت اين نظارت نيز باقي خواهد ماند و مردم ما نيز چيزي اضافه بر حق قانوني خود نمي خواهند و خواسته ما همان حقوق مندرج در ان.پي.تي است.

آقاي روحاني به توانمندي بالفعل يا بالقوه حدود چهل کشور در غني سازي اورانيوم اشاره کرد و افزود: ما هم مي خواهيم مثل يکي از اين چهل کشور باشيم ، آماده ايم براي اينکه با طرف مذاکراتي خودمان کنار يک ميز بنشينيم و به توافقاتي برسيم.

رئيس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به سابقه فعاليت خود در موضوع هسته اي گفت: تجربه کافي دارم، سه سال با اروپايي ها مذاکره کردم و امروز نيز آقاي ظريف که مسئول پرونده هسته اي است، تجربه کافي دارد. اگر اراده سياسي باشد و مساله هسته اي بهانه نباشد، در زمان کوتاهي مساله هسته اي با مذاکره قابل حل است .

وي تاکيد کرد: همه کشورهايي که غني سازي دارند، تحت نظارت آژانس هستند و ما هم آماده ادامه نظارت آژانس هستيم و به آن ادامه خواهيم داد.

آقاي روحاني تحريم هاي موجود را غيرعادلانه، غيرقانوني و غيرمفيد دانست و گفت: اين تحريم ها  به ضرر اقتصاد تحريم کنندگان و به ويژه اروپاست که روابط گسترده تجاري با ايران داشته است.

آقاي روحاني به ديدارهاي روز سه شنبه خود با همتايانش اشاره کرد و گفت: مذاکرات با فرانسه و آلمان و مذاکرات آقاي ظريف با همتايان، احساس مي کنيم اين اراده در طرف مقابل هم وجود دارد که اگر چنين باشد، حل مشکل سخت نخواهد بود.

رئيس جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به اوضاع سوريه گفت: در سوريه اصولاً با مداخله خارجي مخالفيم و همان موقع هم که موضوع در کنگره آمريکا بود، گفتيم که اين مداخله به نفع هيچ کس نيست.


برچسب ها: روحانی ، رسانه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار