آفت پشه زيتون طي پنج سال اخير مهمان ناخوانده باغ هاي زيتون است و تاكنون براي مقابله با آن اقدامي صورت نگرفته است.

 
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حدود پنج سالي مي‌ شود كه باغداران، زيتون با آفتي جديد كه به نام پشه زيتون خوانده مي شود دست و پنجه نرم مي كنند و شاهد از بين رفتن محصولات خود بر اثر تخم گذاري و رشد اين پشه بر روي زيتون ها هستند.  
 
گفتني است باغداران نحوه ورود اين آفت را از طريق واردات محصول زيتون از كشورهاي همسايه مي دانند و اميدوارند تا مسئولان براي مقابله با پشه زيتون راهكاري بينديشند.  
 
مجتبي شادلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در اين رابطه اظهار داشت: جاي تاسف است كه با گذشت 5 سال از شيوع آفت پشه زيتون، هنوز مراكز تحقيقاتي در اين رابطه اقدامي انجام نداده اند.  
 
وي ادامه داد: نوع حشره و محصولات آفت زده مي بايست مورد آزمايش و بررسي قرار بگيرند تا راهكار مقابله با اين آفت شناخته شده و از ضرر بيشتر به باغداران جلوگيري شود.  
 
به گفته شادلو درختان شهر ميراثي هستند كه بايد تا چند قرن از آنها محافظت شود در حالي كه مسايل فني در بحث باغباني مورد توجه جدي قرار نمي گيرد.  
 
رئيس اتحاديه باغداران تصريح كرد: سموم و آفت كش ها در بحث باغباني آزاد شده است و فقط كود ماكرو به صورت حمايتي و دولتي در اختيار باغداران قرار مي گيرد كه مصرف آن در بخش باغباني مزيت و توجيهي ندارد.  
 
وي خاطر نشان كرد: اعياب، اصلاح خاك،‌كود زير مغذي و نانو تكنولوژي كه در خاك، آب و ميوه اثر مخرب ندارد مي بايست مورد استفاده قرار بگيرد. 
برچسب ها: زیتون ، پشه ، باغدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار