رئيس اتحاديه فروشندگان صنف فرش دستبافت با بيان اينكه پرداخت يارانه به بخش فرش دستبافت ضروري است گفت: به خاطر تورم موجود بافندگان خواستار دريافت دستمزد بيشتر هستند از اين رو قيمت نهايي فرش گران شده است.

 سيد مجتبي عراقچي رئيس اتحاديه فروشندگان صنف فرش دستبافت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه تورم موجود تاثير زيادي در اين صنف گذاشته است اظهارداشت: حدود 80 درصد از قيمت گذاري فرش دستبافت بستگي به ميزان دستمزد بافندگان دارد از اين رو به دليل افزايش تورم بافندگان انتظار دريافت دستمزد بيشتر را دارند.
وي با اشاره به اينكه فرش دستبافت بيشتر تكبافي است و كارگاه هاي متمركز بسيار كم هستند گفت: اگر فرشي در كارگاه ها توليد شود نقشه و سايز مطابق خواسته خريداران خواهد بود اما هم اكنون كه در اختيار تك بافت ها است اين مسئله به صورت معكوس رخ مي دهد.
عراقچي به وابستگي بازار فرش دستبافت ايران به نحوه صادرات اشاره كرد و افزود: بر طبق آمارها ميزان صادرات كاهش يافته است كه اين مسئله با توجه به صادرات 100 درصدي فرش دستبافت تاثير خود را در صنف فروشندگان نيز گذاشته است.
رئيس اتحاديه فروشندگان صنف فرش دستبافت با بيان اينكه حدود 8 ميليون نفر از طريق اين صنعت ارتزاق مي كنند تصريح كرد: فرش دستبافت هنر و فرهنگ ايران است از اين رو لازم است دولت با در نظر گرفتن سوسبيد براي اين بخش از مشكلات آن بكاهد.
عراقچي با اشاره به اينكه معافيت فروشندگان از ماليات كمك بسزايي در كاهش قيمت ها خواهد كرد اظهار داشت: اگر فروشندگان از پرداخت ماليات معاف شوند قطعا از بار هزينه ها كاسته شده و فرش ارزان تر در بازار عرضه خواهد شد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: عمده مشكلي كه در اين بازار وجود دارد عدم توانايي فروش بافندگان است.
برچسب ها: فرش ، دستبافت ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار