سخنران حرم مطهر رضوی گفت: خداوند بین زوجین صمیمیت و مودت قرار داد اما بد اخلاقی در کانون خانواده می‌تواند این نعمت خدادادی را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی در سلسله سخنرانی‌های مذهبی «نور عرفان» که شب گذشته در صحن جامع رضوی برگزار شد، به بیان جایگاه اخلاق نیک در زندگی انسان اشاره و اظهار داشت: خانه محل آرامش و آسایش انسان است و رفتار زوجین در محیط خانواده باید به گونه‌ای باشد که در آن احساس آرامش و شادی حکم فرما باشد.

وی با بیان این مطلب که «فرد مجرد کامل نیست و دو انسان زمانی که با یکدیگر ازدواج می‌کنند به یک انسان تبدیل می‌شوند» ادامه داد: زندگی باید بر اساس محبت، عشق و دوستی بنا شود، قانون و احکام حقوقی حرف دوم را در محیط خانواده میزند.

سخنران حرم مطهر رضوی با تاکید بر اهمیت انتخاب همسر، ابراز داشت: در گزینش همسر باید بسیار دقت کرد، چراكه وقتی انسان فردی را برای ازدواج بر می‌گزیند، تنها برای خود همسر اختیار نمی‌کند، بلکه برای فرزندان آینده خود پدر و مادر و وراثت تعیین می‌کند.

این کارشناس مذهبی افزود: اگر در یک خانواده اعضای آن نسبت به یکدیگر بی‌احترامی داشته باشند به یقین نورانیت و رحمت از آن خانه خواهد رفت و در دل‌ها زنگار گناه و تاریکی مسلط می‌شود که این مهم در جامعه نیز مورد بسط است.

حسینی در پایان تاکید کرد: عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، عصر ارتباطات و اطلاعات نامیده می‌شود و بنیان خانواده مورد هدف و هجمه دشمنان قرار گرفته است، اما به لطف خدا، قوت بنیان خانواده در ایران اسلامی از نقاط قوت جامعه ما است/س

 

برچسب ها: خانه ، محل ، آرامش ، آسایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.