وزیر راه و شهرسازی لحظاتی پیش از پروژه مجتمع خدمات رفاهی آزادراه اهواز-بندر امام (ره) بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛  عباس آخوندی در جریان سفر دو روزه خود به خوزستان که از صبح امروز آغاز شده است، از آزادراه اهواز-بندر امام (ره) و مجتمع خدمات رفاهی موجود در این آزاد راه بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

سیدسجاد کاظمی، رئیس هیات مدیره شرکت آزادراه اهواز-بندر امام (ره) در جریان بازدید وزیر راه از پروژه مجتمع خدمات رفاهی موجود در این مسیر اظهار کرد: اجرای این پروژه از سال 91 آغاز شده و تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

وی افزود: این مجتمع با اعتبار 25 میلیارد ریال و در زمینی به وسعت 3 هکتار اجرایی شده است.

کاظمی در خصوص آزادراه اهواز-بندر امام (ره) تصریح کرد: این پروژه از جمله پروژه های موفق در طول تاریخ وزارت راه است، زیرا در مدتی کوتاه و با هزینه ای اندک اجرایی شد. در حال حاضر مدت 5 سال از زمان بهره برداری این پروژه می گذرد و بار ترافیکی زیادی در این محور تردد می کند.

وی افزود: پروژه آزادراه اهواز-بندر امام (ره) از سال 81 آغاز شد و در مدت 4 سال به اتمام رسید. این آزادراه حدود 100 کیلومتر طول دارد و با احداث آن، مسیر اهواز به بندر امام حدود 60 کیلومتر کوتاهتر شد. سرعت مجاز در این آزادراه 120 کیلومتر است و به این ترتیب امکان طی مسیر اهواز-بندر امام در مدت یک ساعت فراهم شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت آزادراه اهواز-بندر امام (ره) خاطرنشان کرد: در گذشته مسیر جاده ای اهواز-بندر امام (ره) بیش از 2 ساعت بود و میزان تصادفات در این مسیر نیز زیاد بود، ولی با احداث این آزادراه علاوه بر کوتاه شدن مسیر، میزان حوادث جاده ای نیز کمتر شده است. همچنین در گذشته خودروها برای طی کردن مسیر رفت و برگشت بین این دو شهر 30 لیتر بنزین مصرف می کردند که این میزان اکنون به 15 لیتر رسیده است. 135 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که نیمی از اعتبارات لازم را وزارت راه و نیم دیگر را بنیاد مسکن تقبل کرده اند./س
برچسب ها: بازدید ، آخوندی ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.