مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختياري گفت: اين استان با بحران كم آبي مواجه است و بايد با اختصاص اعتبار، احداث پروژه هاي آبي آن سرعت گیرد.

اصغر يزداني افزود: ۲۷۹ روستا با ۳۵ هزار و ۱۹۶ خانوار در استان چهارمحال و بختياري با كمبود جدي آب مواجه اند و از ۱۸۳ حلقه چاه، ۲۹۳ دهنه چشمه،  ۱۷ رشته چشمه و سه منبع تامين آب سطحي براي روستاهاي این استان، ۲۴ حلقه چاه،  ۴۵ دهنه چشمه و چهار رشته قنات در خشكسالي هاي اخير از مدار تامين آب روستاها خارج شده است.
وي اظهار داشت: ۹۴ ميليارد و ۳۸۰ ميليون ريال اعتبار براي تكميل پروژه هاي آبرساني روستايي استان چهارمحال و بختیاری نياز است و اعتبار سال جاري پروژه آبرساني بن به بروجن ۲۴۰ ميليارد ريال در نظر گرفته شده كه ۲۰۰ ميليارد ريال آن بايد از فروش اوراق مشاركت تامين شود.
يزداني، با بيان اينكه ۳۰ درصد شبكه آبرساني روستاهاي استان چهارمحال و بختیاری داراي تاسيسات سالم است اظهار داشت: در سال جاري به علت كمبود اعتبار، ترميم شبكه توزيع آب امكان پذير نشد و اين مشكل باعث هدر رفت آب شده است.
وي، تعداد مشتركان آب در مناطق روستايي استان چهارمحال وبختياري را ۹۴ هزار و ۷۷۸ نفر عنوان كرد و افزود: هم اكنون شهرستان هاي اردل، لردگان، كوهرنگ، بروجن، شهركرد و فارسان بيشترين روستاييان تحت پوشش آب روستايي را دارند./س
برچسب ها: بحران ، آب ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.