بر طبق برآوردها، حدود 1.5 ميليون نفر در کشور به ويروس هپاتيت B آلوده اند که قسمت قابل ملاحظه اي از اين افراد، در معرض نوع فعال بيماري هستند.

علي اکبر مرادي، دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: موارد آلودگي به ويروس هپاتيت B از حدود 40 سال پيش تاکنون، با نوسانات زيادي همراه بوده است.

وي تصريح کرد: بيشترين ميزان آلودگي و ابتلا به هپاتيت B در چهار دهه اخير مربوط به سالهاي 1365 تا 1375 بوده و در سالهاي قبل و بعد از اين دوره، شيوع هپاتيت B کمتربوده است.

مرادي با بيان اينکه در سالهاي اخير روند ابتلا به هپاتيت B روندي کاهشي بوده است، اظهار داشت: يکي از مهمترين دلايل کاهش شيوع هپاتيت B در کشور افزايش پوشش واکسيناسيون بر عليه اين بيماري بوده است.

وي يادآور شد: در حال حاضر پوشش واکسيناسيون هپاتيت B در کشور به بيش از 95 درصد رسيده است که اين ميزان از اغلب کشورهاي دنيا بيشتر است.

مرادي تاکيد کرد: بر طبق برآوردها، حدود 1.5 ميليون نفر در کشور به ويروس هپاتيت B آلوده اند که قسمت قابل ملاحظه اي از اين افراد، درمعرض نوع فعال بيماري هستند.

وي خاطرنشان کرد: با وجود کاهش ميزان ابتلا به هپاتيت B در کشور، اما همچنان موارد آلودگي و ابتلا به اين بيماري نسبتا قابل ملاحظه است و کاهش و کنترل هپاتيت B به ويژه موارد فعال اين بيماري، بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد./ح

برچسب ها: ویروس ، هپاتیت ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار