استقلال در دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان باشگاهاي آسيا به مصاف تيم اف‌سي سئول کره جنوبي رفت که در نهايت اين بازي را با نتيجه 2 بر صفر واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تيم فوتبال استقلال در ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا امروز ساعت 14 به وقت تهران به مصاف تيم فوتبال اف سي سئول كره جنوبي در ورزشگاه جام جهاني مي رود.

دو تيم فوتبال استقلال و اف سي سئول كره جنوبي در حالي امروز در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم مي روند كه تيم فوتبال اف سي سئول تا الان در خانه اش نباخته و در آن سوي ميدان هم استقلال در خارج از خانه شكست نخورده است. 

     

آبي پوشان طلسم عدم حضور در مرحله نيمه نهايي را بعد از سالها شكستند و با برتري مقابل بوريرام تايلند به اين مرحله رسيدند آن ها با انگيزه فراوان به مصاف تيم فوتبال اف سي سئول كره جنوبي مي روند تا با شكست اين تيم در دو بازي رفت و برگشت به آرزوي ديرينه شان حضور در فينال ليگ قهرمانان آسيا برسند. 

استقلاليها در كره جنوبي هدفشان بايد اول گل نخوردن و بعد استفاده از ضد حملات باشد تا بتوانند مقابل اف سي سئول كره جنوبي به موفقيت برسند. آنها با استفاده از سرعت مهاجماني چون مجيدي و برهاني مي توانند موقعيت هاي خطرناك در محوطه جريمه ايجاد كنند. 


محروميت خسرو حيدري بدترين اتفاق ممكن براي استقلال و امير قلعه نوعي چرا كه اين بازيكن يكي از موثرترين بازيكنان استقلال تا اين مرحله بوده است و عدم حضورش باعث ايجاد مشكلاتي در جناح راست براي آبي پوشان خواهد شد بايد ديد امير قلعه نوعي براي جناح راست تيمش در اين بازي چه تدابيري مي انديشد. 

سيد مهدي رحمتي دروازه بان تيم استقلال هم ديروز در تمرينات دچار مصدوميت شد اما به گفته پزشكان مشكلي براي حضور در دروازه استقلال ندارد و مي تواند در چارچوب دروازه بايستد. 

در آن سوي ميدان تيم فوتبال اف سي سئول كره جنوبي داراي يك مهاجم گلزن مونته نگروني است و اسيانوويچ مهاجم گلزن اف سي سئول با تيم كشورش به انگليس گل زده است و مدافعان استقلال بايد مراقب اين مهاجم خطرناك باشند. 


هر دو تيم فوتبال استقلال و اف سي سئول كره جنوبي يك بار مرحله نيمه نهايي به مصاف يكديگر رفتند تيم اف سي سئول كه آن موقع با نام آنيانگ بازي مي كرد موفق شد استقلال را در ورزشگاه آزادي شكست دهد و به فينال برسد. 

گفتني است، تيم استقلال اف سي سئول كره جنوبي در فينال مغلوب سوون سامسونگ ديگر نماينده كره جنوبي شد و به عنوان نايب قهرماني جام باشگاههاي آسيا دست يافت. 

در آن سو، استقلال هم توانست مقابل نسف قارشي ازبكستان با نتيجه 5 بر 2 برتري دست يابد و عنوان سومي اين رقابتها را كسب كرد. 


شايان ذكر است، تيم فوتبال استقلال با كسب نتيجه مساوي در خانه حريف مي تواند اميدوار به صعود به مرحله بعد باشد و با حضور تماشاگرانش در ورزشگاه آزادي در بازي برگشت كار كره ايها را تمام كرده و جشن حضور در فينال را در آزادي بگيرد. 

گفتني است، بنجامين ويليافر به همراه تيموجيمز كرم و هاكان آناز قضاوت اين ديدار را برعهده دارند. 


اعلام اسامی داوران اف سئول کره و استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا

دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با حضور تیم های اف سی سئول کره و استقلال ایران که چهارشنبه 3 مهر 1392 در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار می شود را بنجامین ویلیامز از استرالیا به عنوان داور وسط، متیو جیمز کرم و هاکان آناز از استرالیا به عنوان کمک داور اول و دوم قضاوت خواهند کرد. همچنین کریشانتا هتیکان کاناماگ از سریلانکا به عنوان داور چهارم با تیم داوری این بازی همراه خواهد بود.

لازم به ذکر است که بیستا ماهش از نپال به عنوان ناظر بازی و کریشنان ویسوا ناتان از سنگاپور به عنوان ناظر داوران در این بازی حضور خواهند داشت.


بنجامین برای ایرانیان شگون ندارد

بنجامین ویلیامز قضاوت بازی اف سی سئول با استقلال ایرانیان را در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بر عهده دارد.

قضاوت داوران استرالیایی در بازی استقلال بهانه ای شد تا کارنامه این داور استرالیایی را مورد بررسی قرار بدهیم.

بنجامین ویلیامز متولد 14 آوریل 1977 در کانبرا استرالیا است. همچنین وی به عنوان معلم تربیت بدنی در دبیرستان فعالیت می کند.

این داور استرالیایی از سال 2005 وارد لیست فیفا شد.

وی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 و جام ملت های آسیایی 2011 و بازی های آسیایی 2010 قضاوت کرده است.

بنجامین ویلیامز برای ایرانی ها چندان نام شگون داری نیست چرا که وی در بازی های مقدماتی جام جهانی 2010 دیدار ایران- کره جنوبی را سوت زد و یک خطای مسلم پنالتی روی حسین کاظمی را نگرفت.

تیم ایران با سرمربیگری علی دایی با گل شدن این پنالتی راهی جام جهانی می شد ولی با اشتباه بنجامین ایران از راهیابی به جام جهانی باز ماند.

وی بازی رفت سپاهان و السد را هم قضاوت کرد که با آن گاف تاریخی اصفهانی ها در بازی دادن به رحمان احمدی دو کارته تمام شد.

آخرین قضاوت این داور استرالیایی در بازی الریان و استقلال در جام باشگاه های آسیا بوده و که قضاوت بدی نبوده است.

بر طبق نظرات کارشناسان داوری ویلیامز فردا دچار اشتباه بزرگ نشود و موجب رقم خوردن نتیجه ناامید کننده برای استقلال منجر نشود.



رقیب آبی پوشان در نیمه نهایی را بهتر بشناسیم

تیم اف سی سئول کره جنوبی در حالی قرار است امروز در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال برود که یک بار دیگر و در 14 فروردین این 2 تیم در همین مرحله با یکدیگر روبه رو شدند و استقلالی ها با قبول شکست خانگی 2 بر یک، ‌از رسیدن به فینال باز ماندند.

در سال 1381 (2002) بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین استقلال و اف سی سئول کره جنوبی در استادیوم آزادی برگزار شد و (مارکو ماتینز) در دقیقه 55 گل اول کره ای ها را در حالی وارد دروازه استقلالی ها کرد که بارش شدید باران قبل از مسابقه زمین چمن آزادی را تبدیل به تالاب کرده بود اما یداله اکبری در دقیقه 62 توانست گل خورده را جبران کند و استقلال را به فینالیست شدن امیدوار کند. اما 10 دقیقه بعد در دقیقه 72 (آندو لوئیز) گل دوم اف سی سئول را هم وارد دروازه استقلال کرد و شانس صعود را از آبی پوشان ایران گرفت. در این بازی محمد نوازی یک ضربه پنالتی را هم از دست داد.
 

استقلالی ها بعد از این شکست خانگی در دیدار رده بندی لیگ قهرمانان آسیا 5 بر2 تیم نسف قارشی ازبکستان را در هم کوبیدند تا مقام سومی را از آن خود کنند.
کره ای ها اما در فینال مغلوب شدند و به نایب قهرمانی رسیدند.
بر اساس این گزارش، باشگاه فوتبال اف سی سئول کره جنوبی در سال 1983 با نام "لاکی گلد ستارف سی" تاسیس شد و تاکنون 5 عنوان قهرمانی در لیگ دسته اول کره جنوبی، 2 عنوان قهرمانی در جام اتحادیه و یک عنوان قهرمانی در جام حذفی و يک نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا را در کارنامه خود دارد.


 اف سی سئول امسال یک رکورد را هم در لیگ قهرمانان آسیا از آن خود کرده و آن این است که کره ای ها تاکنون در هیچ کدام از بازی های خانگی خود نباخته اند.

 این تیم در مرحله گروهی و در زمین خود 5 بر یک جیانگو سیتی چین را مغلوب کرد، با نتیجه 2 بر یک ولگاتا از ژاپن را از پیش رو برداشت و مقابل بوریرام تایلند نیز به تساوی 2-2رضایت داد در مرحله یک شانزدهم سه بر یک بجینگ چین را شکست دادند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز یک بر صفر از سد الاهلی عربستان گذشته تا رقیب استقلال در نیمه نهایی باشند.


در مقابل اين، تیم استقلال هم در هیچ کدام از بازی های خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان آسیا نباخته است و روز چهارشنبه این 2 تیم باید در سئول رودروی هم قرار بگیرند تا شايد رکورد یکی از آنها شکسته شود.


شاگردان امیر قلعه نوعی بعد از رسیدن به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا، اکنون انگیزه زیادی دارند تا سومین عنوان قهرمانی آسیایی خود را به چنگ آورند و باخت سال 2002 خود مقابل اف سی سئول را با یک پیروزی دلچسب به فراموشي بسپارند.
 
**ترکیب استقلال مشخص شد
 
ترکیب تیم استقلال برای این بازی اعلام شد که بر این اساس؛ سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، جی‌لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان، محمد قاضی، پژمان نوری و محمدمهدی نظری برای آبی ها یه میدان می روند.
 
بازی در ساعت 14 آغاز شد.
 
دقيقه 1:30 محمد قاضي با شوت سنگين دروازه اف‌سي سئول را تهديد کرد.
 
دقيقه 5 بازيکن کره اي دروازه استقلال را به خطر انداخت.
 
دقيقه 15 جولاد نکونام شوت محکمي به سمت دروازه اف‌سي سئول کرد که توسط دروازه بان مهار شد.
 
تيم کره اي موفق شد در دقيقه 38 توسط دژان داميانوويچ به اولين گل خود دست پيدا کند.
 
بازيکن اف‌سي سئول اولين کارت زرد بازي را در دقيقه 27 بازي با خطا روي بيک زاده دريافت کرد.
 
نيمه اول اين ديدار با نتيجه يک بر صفر به سود نماينده کره به پايان رسيد.
 
در آغاز نیمه دوم فرهاد مجیدی به جای محمدمهدی نظری برای استقلال وارد بازی شد.
 
این تیم اف‌سی سئول بود که به سرعت و در دقیقه 48 توسط کو یو هان برای دومین بار دروازه استقلال را باز کرد.
 
دقیقه 60 جواد نکونام کارت زرد دریافت کرد.
 
تعویض دوم استقلال این بود که جمشیدیان به جای ساموئل وارد بازی شد تا استقلال بازی را حجومی تر دنبال کند.
 
دقيقه 83 دروازه تيم اف‌سي سئول با ضربه سر قاضي تهديد شد.
 
دقيق 84 عابديني به جاي تيموريان وارد زمين شد.
 
دقيقه 91 محمد قاضي باز هم با ضربه سر به طور جدي دروازه اف‌سي سئول را تهديد کرد.
 
دقيقه 92 دروازه رحمتي با شوت سنگين بازيکن کره اي تهديد شد.
 
اين بازي در آخر با نتيجه 2 بر صفر به سود اف‌سي سئول به پايان رسيد./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار