جلسه امروز شوراي رقابت با حضور اعضاي اين شورا به منظور کنترل نحوه اجرايي دستورالعمل ابلاغ شده از سوي شوراي رقابت به خودرو سازان برگزارشد.

جمشيد پژويان رئيس شوراي رقابت اصل 44 در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: امروز جلسه اين شورا با حضور اعضاي مربوطه به منظور بررسي چند موضوع از جمله خودرو برگزار شد.

وي تصريح کرد: درجلسه امروز در رابطه با بحث خودرو موضوع کنترل دستورالعمل ابلاغ شده براي تعيين قيمت خودرو به خودرو سازان مورد بحث و بررسي قرار گرفت که آيا خودروسازان قيمت خودروهاي توليدي خود را براساس اين دستورالعمل تعيين کردند يا آنکه خودروسازان مرتکب تخلف در اين رابطه شدند.

پژويان با بيان آنکه براي جلسه مقرر شد به منظور رفع مشکلات اجراي دستورالعمل قيمت گذاري خودرو تعامل بيشتري در اين رابطه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک به مرحله اجرا گذاشته شود گفت: شواري رقابت مسئول قيمت گذاري خودرو نيست بلکه دستورالعمل قيمت خودرو را تهيه و در اختيار خودروسازان قرار داده و خودرو سازان مکلف هستند که قيمت خودروهاي توليدي خود را براساس آن تعيين کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که کار قيمت گذاري مگان بالاخره چه ميشود اظهار داشت: همانطور که گفتم کارقيمت گذاري خودرو براساس دستورالعمل تهيه شده به عهده خودروسازان است حتي در مورد مگان، در خصوص افزايش تعامل براي کنترل نحوه اجراي دستورالعمل قيمت گذاري خودرو و حتي بررسي مشکلات موجود به احتمال زياد شوراي رقابت جلسه اي با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد کرد.

پژويان عنوان کرد: در رابطه با خودرو ما منتظر نظر کارشناسان در رابطه با اينکه خودرو سازان دستور العمل قيمت گذاري را به درستي اجرا کردند يا نه هستيم که به محض دريافت جواب نهايي تصميمات جديد را اعلام مي کنيم.

وي در خصوص ساير موارد مورد بحث درجلسه امروز شوراي رقابت افزود: چند مورد ديگر از جمله بحث مخابرات نيز در جلسه امروز شوراي رقابت مطرح شد که در صورت نهايي شدن تصميمات اين شورا اطلاع رساني لازم در اين زمينه انجام خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جلسه ، امروز ، شورای رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار