عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چشم‌انداز روابط دیپلماسی ایران و غرب مثبت است و برای حل مشکل هسته‌ای باید از اراده سیاسی داخلی و خارجی بهره گرفت.

" نوذر شفیعی" نماینده فارس و ممسنی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فضای عمومی بین‌المللی و همچنین دیدارهای وزیر امور خارجه کشورمان با کاترین اشتون در خصوص مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: در ابتدا روابط براساس گفتمان شکل می‌گیرد و پس از آن عمل‌ها صورت داده می‌شود.   
 
وی افزود: به نظر می‌رسد چشم‌انداز روابط دیپلماتیک ایران با غرب مثبت است، البته مسیر پیچ‌وخم‌هایی دارد و به دیپلماسی صبورانه نیاز داریم؛ در هر صورت برای حل مسئله هسته‌ای باید از  اراده سیاسی داخلی و همچنین خارجی استفاده شود.   
 
شفیعی تصریح کرد: سیاست‌های سازگارانه‌ای که آقای روحانی در این موقعیت زمانی از خود نشان داد، راهبرد مطلوبی است که می‌توان برای کاهش تنش‌ها از آن بهره گرفت.  
 
وی درباره نگرانی‌های غرب اضافه کرد: مشکل هسته‌ای به‌وجود آمده برای جمهوری اسلامی ایران فقط به خاطر نگرانی‌های غربی نیست بلکه موضوع اصلی پذیرفته شدن حقوق هسته‌ای کشورمان است. در مذاکرات درباره نگرانی‌ها صحبت می‌شود ولی در اولین گام باید حقوق هسته‌ای ایران مورد پذیرش بین‌المللی قرار گیرد.   
 
شفیعی در پايان خاطرنشان کرد: قبلا اراده‌ای برای پذیرفتن این حق وجود نداشت ولی اکنون به نظر می‌رسد این اراده به‌وجود آمده و غرب تصمیم دارد حقوق ایران را به رسمیت بشناسد.
 
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار