يک کارشناس امور ايران درباره باز شدن درهاي ديپلماسي بين ايران و آمريکا گفت لغو تحريم هاي اقتصادي مي تواند يکي از گزينه هاي مقدماتي براي برقراري روابط دو کشور باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي، حسن هاشميان گفت: اگر کشورهاي غربي تحريم ها را بردارند اين گزينه مي تواند سر آغازي براي ايجاد روابط بين ايران و آمريکا باشد.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه درهاي ديپلماسي براي برقراري روابط به روي دو رئيس جمهور آمريکا و ايران باز شده است، افزود درست است که اين دو در نيويورک ديداري با هم نداشته اند اما اين نمي تواند نشان دهد اين موضوع از طريق کانالهاي ديپلماتيک پيگيري نمي شود.

وي خاطر نشان کرد من معتقدم اصرار ايران درباره برنامه هسته اي اش به قوت خود باقي است اما پيشنهاد حسن روحاني رئيس جمهور ايران اين است که در مقابل لغو تحريم ها از غني سازي در تاسيسات فردو دست بر مي داريم.

وي افزود ديدار روز پنجشنبه بين محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران با کشورهاي پنج بعلاوه يک و حضور جان کري وزير امور خارجه آمريکا در اين نشست نشان از اين دارد که امور به سمت جلو پيش مي رود.

حسن هاشميان در ادامه افزود با توجه به تغييراتي که در داخل ايران به وجود آمده مي توان اميدوار بود که اين روند ادامه داشته باشد.

وي افزود پيشنهاد ايران درباره دست برداشتن از بيست درصد غني سازي نکته پيچيده اي است که مربوط به اين  کشور و آژانس بين المللي انرژي اتمي است.  روحاني شب گذشته در سخنراني خود گفت در داخل آمريکا ما صداي واحدي براي بهبود روابط نشنيده ايم زيرا ديدگاهها در اين کشور متفاوت است اما ديدگاه اوباما درباره ايران آرام بود و نشان از همکاري با اين کشور داشت. در داخل کنگره آمريکا برخي از افراد تندرو حضور دارند که خواستار اعمال تحريم عليه ايران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار