بازهم تاکید می کنم که اعتقادات مذهبی و هنجارهای تعیین شده نظام جمهوری اسلامی برای ما مقدم تر از هنجاری خارجی است و خواهد بود و پایبندی به اعتقادات مذهبی، مقدم بر کسب مدال است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، محسن آشوری درخصوص مسایل پیش آمده برای تیم کاتای بانوان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی، اظهار داشت: درحالیکه تیم کاتای بانوان ایران با اقتدار بر مصر غلبه کرد، اعتراض مصری ها به نوع پوشش اسلامی تیم ایران سبب شد تا نمایندگان شایسته کشورمان از رسیدن به مدال بازبمانند، با این حال باید بگویم که برای فدراسیون کاراته پایبندی بر اعتقادات اسلامی از همه چیز مهمتر است.

وی با تاکید براینکه نظراتش به عنوان دبیر، در کنار دیگر مسوولان فدراسیون و اعضای کاروان اعزامی کاراته، از طرف سایت فدراسیون کاراته به صورت رسمی اعلام می شود، افزود: من و سایر مسوولان فدراسیون معتقدیم که هنجارها و اعتقادات مورد قبول ما در ایران اسلامی مقدم بر هر هنجار تعریف شده در سازمان های ورزشی بین المللی است. بازهم تاکید می کنم که اعتقادات مذهبی و هنجارهای تعیین شده نظام جمهوری اسلامی برای ما مقدم تر از هنجاری خارجی است و خواهد بود.

دبیر فدراسیون با اشاره به مسابقات جهانی سال 2002 در ژاپن گفت: در آن مسابقات نشان دادم که چگونه اعتقادات مذهبی و حجاب اسلامی دختران ایرانی برای ما ارزشمند است و ایستادگی من و پیگیری مسوولان فدراسیون کاراته در دوره های مختلف سبب شد تا پیروزی حجاب در فدراسیون جهانی کاراته رخ دهد. براساس آن مجوز حضور دختران ایرانی با حجاب اسلامی در میادین بزرگ بین المللی از سوی فدراسیون جهانی داده شد.

آشوری خاطرنشان کرد: چندی است دختران مسلمان و معتقد با رعایت پوشش اسلامی و رعایت اعتقادات مذهبی خود در رقابت های مختلف بین المللی شرکت کرده و افتخار آفرینی کرده اند و یقین داشته باشید هیچ مدالی نمی تواند کاراته ایران را از اعتقادات مذهبی دور کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار