نايب رئيس اتحاديه صادركنندگان فرش دستباف گفت: تكثر اتحاديه ها و تشكل هاي فرشي باعث تشتت آمارها شده است و بايد ساماندهي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد رضي ميري در نشست توليد كنندگان و صادركنندگان فرش با وزير صنعت، معدن و تجارت در حاشيه بيست و دومين نمايشگاه بين المللي فرش افزود: در صنعت فرش با تحريم هاي اقتصادي مواجهيم و اتاق مبادله ارزي نيز مشكلاتي براي صادر كنندگان ايجاد كرده است.

ميري افزود: توليد خانه اي، 15 درصد توليد فرش را شامل مي شود اما براي کنترل و حفظ كيفيت به کنترل؛ نياز دارد.

وي اضافه كرد: تبليغات اين صنعت كافي نيست و بايد كميته تبليغات تشكيل شود چرا كه بسياري از بودجه ها در مصارف غير كارشناسي صرف شده و با بخش خصوصي مشورت نشده است.

خالي بودن جاي يك برنامه تلويزيوني براي آموزش به بافندگان فرش از ديگر مسائلي بود که نايب ريس اتحاديه صادركنندگان فرش دستباف مطرح کرد.

وي ادامه داد: بايد بافندگان فرش آموزش ببينند و از نقشه هاي غير بازاري استفاده نكنند.

در اين جلسه همچنين توليد كنندگان و صادر كنندگان فرش نيز مسشكلات خود را با وزير در ميان گذاشتند.

سود بالاي تسهيلات بانكي، ايراد قانون نظام صنفي و شيوه نامه اجرايي آن ، اختصاص نيافتن بودجه مستقيم براي آموزش و راهنمايي هنرمندان صنعت فرش، آموزش علمي به طراحان و نقاشان، ايجاد بازارهاي جديد فروش فرش دستبافت ايراني، مشكلات مربوط به تهيه مواد اوليه، مشكلات بيمه اي، اعمال نشدن معافيت 20 درصدي بيمه سهم كارفرما در شعبات تامين اجتماعي، تعدد مديريت در اين صنعت و ايجاد سرگرداني از مسائلي بود كه شركت كنندگان مطرح کردند.

يكي از شركت كنندگان گفت: ايجاد اشتغال در اين صنعت  10 تا 15 ميليون تومان هزينه دارد در حالي که در ديگر بخش ها بيشتر است و در اين صنعت نزديك به 10 ميليون نفر معيشت دارند.

وي افزود: در 31 استان صنعت فرش دستباف وجود دارد اما كارگروه اين هنر و صنعت در هيچ استاني تشكيل نشده  است.

ميري خواستار تشكيل كميسيون يا كميته اي تحت اين عنوان در مجلس شوراي اسلامي و نيز كاهش بروكراسي اداري زائد در اين زمينه شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرش ، صادرات ، دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار