رئيس اتحاديه املاک کشوري گفت: ورود داوران در اتحاديه املاک کشوري موجب کاهش مراجعه متقاضيان به شوراي حل اختلاف و ايجاد عدالت در ميان معاملات املاک کشوري شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خسروي رئيس اتحاديه املاک کشوري در مراسم اولين هم انديشي مرکز داوري اتحاديه املاک کشوري با بيان اينکه داوري يک ريشه بسيار قديمي در کشور دارد گفت: مشاوران املاک در حال حاضر مي توانند از تعداد داور براي رفع مشکلات ايجاد شده در معامله استفاده کنند.

وي ادامه داد: تعدادي داور آموزش ديده و کارشناس در سايت اتحاديه املاک و مستغلات کشور قرار دارند که متقاضيان مي‌توانند با آنها را انتخهاب کنند.

خسروي در ادامه اظهار داشت: در صورتي که بين خريدار و فروشنده در بخش معامله مشکلي ايجاد شود مي‌توانند بدون مراجعه به دادگاه از اين داوران استفاده نمايند.

وي با اشاره به اينکه تفاوت ميان داور و شوراي حل اختلاف قضاوت عادلانه ميان دو طرف است که داور بدون ناراحت شدن يکي از متقاضيان مشکل را به راحتي رفع مي کند.

رئيس اتحاديه املاک کشوري با اشاره به اينکه  داوران اتحاديه املاک کشوري روش کدخدا منشي دارند توضيح داد: متقاضيان مي توانند به محض ايجاد مشکل به داوران مراجعه کنند.

وي در ادامه گفت: حق الزحمه داوران براساس توافق ميان خريدا رو فروشنده صورت ميگيرد.

خسروي با بيان اينکه ايجاد داور در اتحاديه املاک کشوري ميزان مراجعه به قوه قضائيه را در بخش املاک کاهش داده است گفت: حل مسالمت آمويز اختلافات و سرعت در حل اختلافات از اقدامات اصلي داوران املامک کشوري بهشمار مي رود.

خسروي خاطرنشان کرد: بي طرفي و محرمانه باقي ماندن صحبت هاي ميان خريدار و فروشنده از مهمترين معقولات داوري در اتحاديه املاک کشوري به شمار مي رود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اتحادیه ، املاک ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار