بعد از فعالیت ورزشی از چه غذاهای استفاده کنیم

متخصص تغذیه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:که پس از ورزش نباید بلافاصله غذاهای چرب و شیرین خورد بلکه توصیه می شود از پروتئین و کربو هیدرات که برای ماهیچه ها و تقویت بدن لازمند،مصرف شوندکه شامل:

مرغ سرخ شده:

مرغ منبع غنی پروتئین همچنین نیاسین و ویتامین B مورد نیاز برای سوخت و ساز کربوهیدرات است از جمله آنها می توان به مرغ سرخ شده و برنج قهوه ای اشاره کرد.

حُمُص با نان پیتا :

حُمُص یکی از بهترین جایگزین های گوشت است. این غذا از نخود،روغن کنجد و ارده تهیه می شود و سرشار از مواد مغذی،پروتئین و کربوهیدرات است. برای کامل کردن ویتامین های این غذا، آن را با نان پیتا که از گندم تهیه می شود میل کنید.

نان بیگل با کره بادام زمینی :

نان بیگل در واقع نان‌ حلقه‌اى شکل‌ و سفت است‌ که‌ خمیر آن‌ را پیش‌ از طبخ‌ آب‌پز کرده‌اند. نان بیگل گندمی کالری بالا و کربوهیدرات زیاد دارد. خوردن نان گندم با کره بادام زمینی همه مواد معدنی موردنیاز بدن همچون پتاسیم و الکترولیت لازم برای انقباض های ماهیچه ها را در خود دارد.

میوه خشک و آجیل:

مصرف میوه های خشک پس از باشگاه پروتئین لازم را به بدن شما می رساند. در ضمن باعث سیر شدن موقت هم می شوند. این میوه ها کربوهیدرات ساده در خود دارند و راحت هضم می شوند و گلیکوژن لازم برای ماهیچه ها را تامین می کنند.

تن ماهی و کراکر گندمی:

کراکر به بیسکوئیت بی شکر گفته می شود که می توان کراکرهای گندمی را پس از یک ورزش سخت و خسته کننده میل کنید.تن ماهی نیز چربی کمی دارد و سرشار از پروتئین و امگا سه است که برای بدن مفید هستد.

سالمون، پوره سیب زمینی و سالاد :

سالمون، پوره سیب زمینی با سبزیجات تاره که سرشار از ویتامین و پروتئین است.

املت سفیده تخم مرغ و اسفناج :

پروتئین موجود در تخم مرغ بسیار کامل است و اسفناج سرشار آهن و نوعی از استروئید است که باعث افزایش رشد ماهیچه های بدن می شود. برای تهیه این املت باید سفیده تخم مرغ را با شیر و اسفناج مخلوط کنید و درون تابه سرخ کنید.

اسموتی میوه ها :

برای تهیه اسموتی، میوه هایی همچون انبه، موز و خربزه که سرشار از پتاسیم هستند را به همراه ماست یا شیر سویا مخلوط کنید. این اسموتی برای ماهیچه ها بسیار مقوی است.

گفتنی است افراد باید بر حسب توامندی های خود فعالیت بدنی و ورزش انجام دهند/س 

برچسب ها: مصرف ، غذا ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.