مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اتباع خارجی تنها در صورت داشتن روادید کار می توانند در کشور مشغول بکار شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سهراب براندیشه گفت: بر اساس ماده 120 قانون کار اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند، مگر اینکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و مقررات مربوطه پروانه کار دریافت کنند.

وی افزود: بر اساس مواد قانون کار، کارفرمایان موظفند قبل از عقد قرادادی که منجر به استخدام کارشناسان بیگانه می شود، نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام نمایند.

براندیشه با اشاره به جرایم در نظر گرفته شده برای افرادی که اتباع بیگانه را بدون روادید بکار می گیرند گفت: مطابق ماده 181 قانون کار کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را بکار گیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان قید شده بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود مراتب را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نکنند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم، علاوه بر جرایم نقدی به حبس از 91 تا 180 روز محکوم می شوند.

وی در ادامه از بازدید کارشناسان این اداره کل در جهت شناسایی اتباع خارجی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 300 مورد و امسال بیش از 170 مورد بازرسی مشترک با همکاری نیروی انتظامی از واحدهای کارگری استان بعمل آمده است.

براندیشه خطاب به کارفرمایانی که نیاز به بکارگیری اتباع خارجی دارند، گفت: کارفرمایان می توانند با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به صدور پروانه کار، تمدید پروانه کار و یا قطع رابطه با اتباع اقدام و امور خود را پیگیری کنند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، اتباع ، روادید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.