عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: آمریکا اگر اهل مذاکره است باید پول‌های بلوکه شده ما را بازگردانده و رسما بابت سیاست‌هایی که در قبال ملت ما داشته است، غذرخواهی کند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به منظور شرکت در شصت و هشتمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل و مباحث مطرح شده در خصوص مذاکره احتمالی با کشور میزبان گفت: باید دقت داشته باشیم همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده بودند شاید  اصل مذاکره  بد نباشد ولی باید ببینیم چه نتیجه‌ای دربر دارد.

وی افزود: آمریکا کشوری است که از ابتدای شروع انقلاب تا به امروز دشمنی خود نسبت به کشورمان را ادامه داده و از هیچ نوع تهاجم همه جانبه از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... دریغ نکرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: در خصوص ارتباط آمریکا باید همه جوانب سنجیده شود چراکه آمریکا حقوق ما را تا به امروز ضایع کرده، هواپیمای مسافربری ما را در آسمان ساقط کرده، به طور غیر مستقیم به کشور ما حمله کرده و بخشی از اموال و دارایی‌های ملت‌ ما را بلوکه کرده است.

پژمان‌فر تاکید کرد: قدم اول در خصوص مذاکره با آمریکا این است که باید ببینیم تغییر رویه داده است یا خیر.

نماینده مشهد و کلات در ادامه اظهار داشت: تاکنون هیچ نوع رفتاری که نشان دهد آن‌ها می‌خواهند رفتار خود را نسبت به ایران تغییر دهند وجود نداشته است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطر نشان کرد: آمریکا اگر اهل مذاکره است باید پول‌های بلوکه شده ما را بازگردانده و رسما بابت سیاست‌هایی که در قبال ملت ما داشته است غذرخواهی کند.

وی تصریح کرد: آمریکا باید نشان دهد تا روابط با ایران از نوع رابطه به قول امام (ره) گرگ و میشی نیست که آمریکا گرگ باشد و از موضع بالا به ما نگاه کند.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: اگر آمریکا نشان دهد تغییر رویه داده ما هم منعی در ارتباط با آن‌ها نخواهیم داشت.

اضافه مي‌شود؛ حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان به منظور شركت در شصت و هشتمين اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در راس هيئتي به نيويورك سفر كرده است، در اين سفر دو نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز وي را همراهي مي‌كنند.

انتهاي‌ پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار