گاردین در یادداشتی به اقدامات و مواضع دکتر روحانی، از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود اوباما باید با تدبیر و حسن نیت به اقدامات شجاعت آمیز روحانی پاسخ دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، این نشریه ابراز تمایل روحانی برای تعامل با غرب  اشاره کرده و نوشت:روحانی روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.
گاردین یادداشت حسن روحانی در روزنامه واشنگتن پست که در آن به تعهد سازنده اشاره کرده بود و نیز نامه‌های تبادل شده بین روحانی و اوباما اشاره کرد و مواضع روحانی در قبال آمریکا را طی 3 دهه اخیر بی سابقه خواند.
 این نشریه به مصاحبه  با شبکه ان بی سی که طی آن روحانی تاکید کرد ایران هرگز به دنبال سلاح های کشتار جمعی نیست  نیز اشاره کرد.
گاردین ادامه داد در این شرایط هرگونه رفتار واشنگتن که حاوی نوعی توبیخ، طرد و یا تحقیر باشد باین شانس نایاب مذاکره با ایران و رسیدن به نتیجه درباره برنامه هسته ای این کشور را از بین خواهد برد. روحانی تا به اینجای کار  شجاعت قابل ملاحظه‌ای نشان داده است و اوباما باید با تدبیر و حسن نیت به همتای خود پاسخ دهد. اکنون زمان امیدواری است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار