سالانه 400 تن گوشت شترمرغ در شهرستان زرندیه تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مدیر عامل شركت تعاوني شترمرغ زرنديه گفت: فعالیت 80 درصدی بزرگترین مجتمع پرورش شتر مرغ کشور در استان مرکزی منجر به تولید سالانه 400 تن گوشت شتر مرغ می‌شود.

شیبانی با بیان اینکه از 97 واحد این مجتمع 70 واحد فعال شده است، افزود: با پرورش حدود 5 هزار شتر مرغ در این مجتمع در حال حاضر سالانه بیش از 400 تن گوشت در این مجتمع تولید شده و روانه بازار داخلی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی رتبه اول را در تولید گوشت شتر مرغ دارد، عنوان کرد: در این مجتمع پرورش شترمرغ از ابتدا تا انتها یعنی از تولید تخم شترمرغ توسط شترمرغ‌های مولد تا پرورش جوجه‌ها و رسیدن به وزن حدود 110 کیلو انجام می‌شود.

شیبانی با بیان این که همه بخش‌های بدن شترمرغ از پر آن تا پوست و گوشت و حتی اعضای داخلی بدنش مورد استفاده‌های مختلف قرار می‌گیرد، اضافه کرد: با رفع موانع موجود، تولید در این مجتمع تا دو برابر نیز قابل افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: نبود کشتارگاه در جوار مجتمع و صنایع زیردستی مانند کارگاه‌های دباغی و تولید چرم شترمرغ از جمله موانع توسعه پرورش شترمرغ در این منطقه است. یک كشتارگاه صنعتي مجهز داراي بخش‌هاي مختلفي چون پركني و كشتار است و گوشت شترمرغ در خود كشتارگاه با نظارت سازمان دامپزشكي، بسته‌بندي و به بازار عرضه خواهد شد.

مدير عامل شركت تعاوني شترمرغ زرنديه وجود واحدهاي صنعتي جانبي در كنار واحدهاي پرورش شترمرغ را تنها راه اقتصادي شدن اين صنعت دانست و گفت: كارخانه خوراك دام با ظرفيت توليد 70 تن خوراك دام در يك شيفت كاري، پست خدمات دامپزشكي و قرنطينه، پست خدمات دامپروري و واحد خدمات اداري، فرهنگي و ورزشي از جمله بخش‌هايي هستند كه در مجتمع پرورش شترمرغ زرنديه ايجاد شده است. /س

برچسب ها: تولید ، گوشت ، شترمرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.