شرایط هوایی تهران در حال حاضر برای گروه های حساس مانند کودکان و سالمندان شرایطی ناسالم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  به نقل از مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا و براساس اطلاعات بدست آمده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران که در نقاط مختلف شهر وجود دارد میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت است که در مقایسه با روز گذشته افزایش داشته و میزان غلظت آلاینده های ازن و دی اکسید گوگرد نیز کاهش داشته است.

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بیشتر از حد مجاز است و شاخص کیفیت هوا نیز هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس اعلام شده است.

ایستگاه های سنجش هایی که در پاک رازی، پارک سلامت، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علم و صنعت وجود دارد نشان می دهد باد وجود آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون شرایط هوا ناسالم است.

گزارش هواشناسی نشان می دهد که آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با گاهی وزش باد و در عرصه افزایش ابرها در ارتفاعات و بارش های پراکنده را شاهد خواهیم بود اما با این وضعیت پیش بینی می شود شاخص کیفیت هوا همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.

اثرات بهداشتی آلاینده ها ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس که شامل بیماران تنفسی با بیماران قلبی و ریوی افراد مسن و کودکان است می باشد.

گفتنی است: شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن عدد بالای 200 را در نظر گرفته ایم که در تحلیل و پیش بینی ایستگاه هایی که مقدار اطلاعات آن کمتر از 200 می باشد لحاظ می شود./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، سالم ، حساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار