در روز دوم مسابقات کشورهای اسلامی بانوان، کاتاروی ملی پوش کشورمان را به دلیل حجابشان از ادامه رقابت های منع کرد و آنها را بازنده اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بانوان کاراته کای ایرانی در روز نخست رقابت ها بار دیگر شایستگی زن ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند و با کسب مدالهای رنگین نام ایران و ایرانی را درخشان تر کردند اما در روز دوم مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی روند برگزاری پیکارها شکل تهاجمی به خود گرفت.

تیم کاتای بانوان سه دور مسابقات حریفان خود را به زانو در آورد و با اقتدار پا به فینال رقابت ها گذاشت اما ناداوران ناظر بر مسابقات طلای مسلم بانوان غیور کاتارو را شایسته شان ندانستند و به یک بهانه واهی ناجوانمردانه مدال طلا را از گردن آنها بیرون کشیدند.

آنها بهانه شان حجاب بانوان کاتارو بود حجابی که در روز نخست نیز با همان به مصاف رقبا رفتند و پیروز شدند.

حال امروز که بار دیگر طلا حق ایران بود کلاه بانوان را بهانه کردند و تمام مسابقات انجام شده در روز دوم رقابت ها را باطل و ایران را بازنده اعلام کردند.

سوال اینجاست که آیا داوران امروز، دیروز یعنی روز نخست مسابقات حضور نداشتند و این کلاه و حجاب را ندیدند که حتی یکبار هم تذکر ندادند.
اینکه ایران در این مسابقات به نحوه شایسته ای حاضر شد و در برابر کشورهای صاحب نام عرض اندام کرد شکی نیست، اما آیا دل شکستن کاتاروهایی که با تمام وجود در طول چندین ماه به صورت شبانه روزی تمرین کرده بودند را می توان التیام بخشید.

مهسا افسانه، الناز تقی پور و نجمه قاضی زاده سه کاتاروی قدرتمند ایرانی هستند که درطول برگزاری  اردوها نیز زمانهای خارج از  اردو از تمرین های قدرتی خود غافل نبود و با جان و دل تمرین کردند. به راستی که  این ناجوانمردی حق این بچه ها نبود.

محمدیان رئیس سابق کمیته داوران در خصوص این ناجوانمردی می گوید: طبق قوانین باید یک دقیقه به کاراته کا فرصت داده شود تا اگر مشکلی در نحوه لباس و یا ظاهر وی وجود دارد برطرف کند اینکه سر داور این تذکر را نداده پس یعنی مشکلی وجود نداشته است، دوما وقتی لیم رئیس کمیته داوران آسیا نیز در این مسابقات حاضر  است و مستقیما رقابت ها را مشاهده می کند، پس او نیز در نحوه لباس و پوشش بانوان مشکلی را که قابل تذکر باشد  ندید، سوما بانوان ما با همین نحوه پوشش دو هفته گذشته در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ظاهر شدند، اگر قرار به ایراد و مشکل در نحوه پوشش بود باید آنجا تذکر داده  می شد نه در تاتامی فینال، این مسئله بوجود آمده مشکل داوری و یا نا داوری نیست مشکل سیاست های حاکم بر  این مسابقات است.

 من به شخصه برای برگزار کننده های این مسابقات متأسفم که نام رقابت های  همبستگی کشورهای اسلامی را با این رفتار ناشایست خدشه دار کردند./آق
برچسب ها: روز ، دوم ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.