برنج 90 درصد شالیزارهای آمل امسال مکانیزه برداشت شد

 

مدیرجهاد کشاورزی آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: در سال زراعی امسال حدود 35 هزار هکتار معادل 90 درصد از شالیزارهای آمل به روش مکانیزه برداشت شد که در مقایسه با پارسال بیش از دوبرابر افزایش داشته است.

امینی افزود : کمتر از سه هزارهکتار از شالیزارهای آمل که شرایط برداشت مکانیزه برداشت وجود نداشت، به روش سنتی ودستی برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: تاکنون همه شالیزارهای آمل که در آنها ارقام محلی کشت شده بود، برداشت و مرحال پایانی شاليزارهاي شهرستان که ارقام پرمحصول کشت شده در حال برداشت شده است.

امینی با اشاره به اینکه ميزان توليد محصول برداشت شده ارقام محلي امسال به علت شرایط مناسب و عملیات به زراعی 8/4 تن بوده است،افزود: امسال در مجموع بیش از 106هزار تن ارقام محلی و ارقام پرمحصول نيز با عملکرد شش تن در هر هکتار حدود 132 هزار تن تاکنون تولید شد.

به گفته وی : با توجه به شرایط مناسب آب وهوایی پس از برداشت اول شالی در زمین های کشاورزی آمل،حدود هشت هزارهکتار از این زمین ها دوباره نشاکاری شد.

مدیرجهادکشاورزی آمل گفت: حدود 16هزار هکتار از شالیزارهای آمل نیز پس از برداشت نخست شالی به پرورش راتون رشد جوانه های شالی برداشت شده اول اختصاص یافته که حدود دوبرابر بیشتر از پارسال بوده است.

امینی افزود:شهرستان آمل با دارابودن حدود 38 هزار هکتار شالیزار برنج مورد نیاز حدود چهار میلیون نفر را تامین می کند./س


برچسب ها: مکانیزه ، برداشت ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.