بانک مرکزي برخي شايعات مبني بر بسته شدن سامانه پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج را تکذيب و اعلام کرد زوجهاي واجد شرايط مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي بانک مرکزي وثبت تقاضا از اين تسهيلات برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد در باشگاه خبرنگاران، بانک مرکزي با اشاره به ايجاد سامانه يکپارچه پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در پايگاه اينترنتيwww.cbi.ir تصريح کرد : زوجهاي جوان با مراجعه به سامانه تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در پايگاه اينترنتي بانک مرکزي و ثبت اطلاعات درخواستي به بانک عامل معرفي مي شوند و بر اساس زمانبندي و ارائه مدارک تسهيلات خود را دريافت مي کنند. 

بانک مرکزي با اشاره به محدود بودن منابع قرض الحسنه در بانکها و افزايش تقاضا در برخي استان ها افزود : اين موارد ممکن است برخي استان ها را دچار کمبود منابع و تاخير در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج کند.

بانک مرکزي در اين حال تصريح کرد: به بانکها اجازه داده شده است در صورت داشتن منابع به هر يک از زوجين تا پنج ميليون تومان هم تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کنند. 

بانک مرکزي همچنين بانک هاي ملت ، رفاه کارگران ، مسکن ، سپه ، کشاورزي ،‌ ملي ، تجارت ، صادرات ايران ، پست بانک ،‌ بانک توسعه تعاون ، صندوق مهر امام رضا (ع)، پارسيان ، بانک قرض الحسنه مهر ايران ، بانک حکمت ايرانيان و بانک دي را به عنوان بانک هاي عامل پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج معرفي کرده است که در سامانه به متقاضي معرفي مي شود.

در اين حال مراجعه به سامانه تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزي نشان مي دهد در استان هاي اصفهان ، کرمان ، مازندران و مرکزي هيچ بانکي براي پرداخت تسهيلات ازدواج معرفي نمي شود.

بانک مرکزي اين موضوع را موقتي مي داند و اعلام مي کند به زودي با تجهيز منابع ، پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج در اين استانها از سر گرفته مي شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: وام ، ازدواج ، بانک ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار