رمزي کلارک، دادستان کل سابق امريکا و وکيل حقوق بشر، درباره نظامي‌گري واشنگتن هشدار داده و آن را بزرگ‌ترين تهديد براي حيات در سياره زمين دانسته است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ،‌کلارک که اخيراً همراه با يک هيأت فعالان ضد جنگ از امريکا به سوريه سفر کرده است، روز دوشنبه (۲۳ سپتامبر، اول مهر) در مصاحبه اختصاصي با شبکه پرس تي‌وي اين اظهارات را مطرح کرد.
اين هيأت ضد جنگ امريکايي در مخالفت با هياهوي تبليغاتي جنگ‌افروزانه امريکا که دولت سوريه را اهريمني جلوه داده است، به اين کشور سفر کردند.
کلارک همچنين در مصاحبه با پرس تي‌وي، از تهديدهاي نظامي امريکا عليه سوريه به شدت انتقاد کرد و گفت، واشنگتن جز سلطه‌جويي بيشتر، هيچ هدف ديگري در خاورميانه ندارد.
وي به جنگ امريکا عليه عراق اشاره کرد و آن را يکي از جنايت‌هاي تاريخ دانست که به رنج و مصيبت ميليون‌ها عراقي منجر شده است.
دادستان کل سابق امريکا تصريح کرد، جنگ امريکا عليه عراق براي مردم اين کشور همواره جهنم بوده است.
کلارک همچنين هفته گذشته به نشان همبستگي و حمايت از مردم سوريه و ابراز مخالفت با هرگونه مداخله نظامي امريکا در اين کشور عربي و ديگر مناطق جهان، در کنفرانسي در بيروت، پايتخت لبنان حضور يافت.
دولت امريکا در پي ادعاي مخالفان معارض بشار اسد مبني بر حمله شيميايي دولت سوريه به حومه دمشق، به هم‌سويي با اين ادعاي تاييد نشده پرداخت و بر لفاظي‌هاي جنگ افروزانه خود عليه اين کشور عربي افزود. 
گروه مخالف دولت دمشق موسوم به ائتلاف ملي سوريه، روز چهارشنبه (۲۱ آگوست، ۳۰ مرداد) ادعا کرد، ۱۳۰۰ نفر در حمله شيميايي دولت دمشق به مواضع شبه‌نظاميان در "عين ترما"، "زملکا" و "جوبر" در حومه دمشق کشته شده‌اند. 
دمشق اين ادعا را به شدت رد کرده و آن را نوعي عمليات انحرافي پرچم دروغين از سوي شبه‌نظاميان مورد حمايت خارج در سوريه دانسته است. 
روسيه روز دوشنبه (۹ سپتامبر، ۱۸ شهريور) در تلاش براي جلوگيري از ماجراجويي نظامي امريکا عليه سوريه، پيشنهاد کرد کنترل تسليحات شيميايي اين کشور عربي در اختيار سازمان ملل قرار گيرد. 
امريکا و روسيه چهارده سپتامبر، بعد از سه روز مذاکرات فشرده در ژنو، درباره چارچوب روند نابودي تسليحات شيميايي سوريه تا اواسط ۲۰۱۴ ميلادي، به توافق رسيدند. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، جنگ ، کلارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار