وزیر بهداشت فروش خون توسط بیمارستان های خصوصی که مواردی از آن مشاهده شده است را غیر قانونی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر هاشمی وزیر بهداشت در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: اگر بیمارستان هزینه ای در برابر دریافت خون نکند این اقدام قانونی نیست و من از رییس انتقال خون خواهش میكنم  که رسیدگی کنند و تغییر رویه در بیمارستان ها ایجاد شود.
 
وی افزود تاکنون سازمان انتقال خون این افتخار را داشته که برای خون و فرآورده های خونی از مردم مطالبه ای نکند بنابراین بیمارستان ها چنین اجازه ای ندادند و اگر این چنین باشد بررسی صورت می گیرد.
 
هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه آیا وزارت بهداشت اقدامی در راستای تدوین پروتکل پایش سلامت خون انجام می دهد یا خیر گفت: این پروتکل ها تهیه و چاپ شده ولی بسیار علاقه مندیم که این حتما با مشارکت سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی باشد و به دنبال مذاکراتی در این راستا هستیم که به زودی اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
 
وزیر بهداشت در خصوص تاسیس پالایشگاه خون نیز گفت: برای راه اندازی پالایشگاه اگر هلال احمر یا چند شرکت دیگر مشارکت کنند و ما تصدی گریمان را واگذار کنیم به نفع وزارت بهداشت خواهد بود./ع2
برچسب ها: بهداشت ، بیمارستان ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.