استاندار تهران گفت: تهران پيشاني كشور است و سهم 9 درصدي پايتخت از درآمدهاي اقتصادي کشور بايد 20 درصد افزايش پيدا کند.

 به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، نشست برنامه‌ريزي استان تهران دقايقي پيش با حضور استاندار تهران و تمام رؤساي ادارات اين استان برگزار شد. 

سيد حسين هاشمي استاندار تهران با اشاره به دستور جلسات اين نشست گفت: تعدادي از گزارشاتي که در جلسات قبلي بررسي شده بودند در اين جلسه مورد تصويب قرار گرفتند.

وي افزود: در جلسه‌ امروز نيز برنامه‌هاي کميته برنامه‌ريزي استان تهران در بخش‌هاي آموزشي، بهداشت و درمان و فرهنگي مطرح شد که در همين راستا نيز برنامه‌هاي چهارم توسعه پنجم دستگا‌ه‌هاي اجرايي که بايد تا پايان سال 91 اجرايي مي‌کردند هم مورد بررسي قرار گرفت.

استاندار تهران تصريح کرد: در اين جلسه عنوان کرديم مديراني که توانسته بودند برنامه چهارم توسعه پنجم را به خوبي اجرايي کرده و به مرحله نهايي رسانده‌اند مورد تشويق قرار بگيرند و آنهايي که نتوانسته بودند برنامه را اجرايي کنند تذکر داده شود.

هاشمي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه در سال جاري و آينده نيز برنامه‌اي همانند برنامه توسعه پنجم براي دستگاه‌هاي اجرايي استان تهران تدوين خواهد شد، گفت: بنده برنامه‌ي توسعه چهارم را نسبتا قابل قبول مي‌دانم.

وي درباره‌ بودجه‌ استانداري تهران گفت: تمام بودجه‌هاي استاني و ملي نيز در همان استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مقدار کمي از آن بودجه‌ها به بخش‌هاي ديگر اختصاص پيدا مي‌کند و استان تهران نيز 33 درصد از سهم ماليات‌هاي کشور را پرداخت مي‌کند.

استاندار تهران با بيان اينکه 10 درصد از درآمدهاي سالانه کشور را تهران پرداخت مي‌کند، افزود: 08/49 درآمدهاي اقتصادي کشور نيز توسط اين استان تأمين مي‌شود و 02/50 درآمدهاي اقتصادي نيز توسط ديگر استان‌هاي کشور نيز تأمين مي‌شود که در اين ميان با توجه به تأمين درآمدهاي اقتصادي تهران تنها 9 درصد از اين درآمدهاي اقتصادي سهم تهران است.

هاشمي در ادامه‌ سخنان خود با بيان اينکه تهران پيشاني کشور است، گفت: پيشاني کشور به هيچ عنوان نبايد کدر شود و عدم توازني که در استان تهران وجود دارد بايد با تخصيص منابع خود استان تهران به تعادل برسد.

استاندار تهران با بيان اينکه سهم 9 درصدي تهران از درآمدهاي اقتصادي کشور حداقل بايد 20 درصد افزايش پيدا کند، گفت: اين حق طبيعي استان تهران است و نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بايد اين موضوع را پيگيري کنند که حداقل 20 درصد از منابع اقتصادي تهران نيز به خود اين استان اختصاص پيدا کند.

هاشمي در پاسخ به اين سؤال که آيا براي تحقق اين موضوع نياز به تدوين لايحه وجود دارد، خاطرنشان كرد: نيازي به تدوين لايحه نيست و اميدواريم دولت 20 درصد از منابع استان را به تهران اختصاص دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هاشمی ، پیشانی ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار