حسن نجفی کارگردان فیلم «آسمان مال ماست» گفت: این فیلم با موضوع خانواده و کودک ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن نجفي فیلمساز در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره فیلم «آسمان مال ماست» که در بخش مسابقه آثار بلند ویدئویی جشنواره امسال حاضر است، گفت: این فیلم با موضوع خانواده و کودک ساخته شده و می‌تواند با تمام گروه‌های سنی ارتباط برقرار کند.

فیلمنامه «آسمان مال ماست» را دو سال پیش براساس شرایط اقتصادی موجود نوشتم چرا که احساس کردم ریاضت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را باید با کار فرهنگی به مخاطب و به ویژه نسل جوان ارائه داد و مردم را برای پذیرش این شرایط آماده کرد.

وی در ادامه افزود: رکن اصلی فیلمنامه «آسمان مال ماست» مادر است. مادری که به دلیل شرایطی که برایش پیش می‌آید، ناچار است تا خانواده‌اش را از نظر اقتصادی تأمین کند.
نجفی درباره چگونگی ارتباط مخاطب با این فیلم گفت: فیلم نقشی کاملا تربیتی دارد و در آن تأثیری که فرزندان از مادر می‌گیرند و بستری که برای تربیت و پرورش آنها در خانواده فراهم می‌شود، مورد توجه قرار گرفته است.

این کارگردان که «آسمان مال ماست» را در بخش مسابقه فیلم‌های ویدئویی این جشنواره ارائه داده است، گفت: من بیشتر دوست داشتم فیلم را در قالب سینمایی بسازم اما به دلیل این که پروانه ساخت سینمایی نداشتیم، فیلم را در بخش ویدئویی ارائه دادم.

«آسمان ما ماست» روایتگر زنی فداکار است که در آستانه تعطیلی کارگاه کوره پزخانه قرار دارد اما با همت و پشتکار خویش در مقابل این ماجرا ایستادگی می‎کند، از طرفی خانواده این زن با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‎کنند.

فرشته سرابندی، مهدی صبایی،  رژین رضاسلطانی، آرمین حریقی، محمود نظرعلیان، فاطمه شکری، ابراهیم‌آبادی و صدیقه کیانفر بازیگران این فیلم هستند.

این کارگردان فیلم‌های بلند سینمایی سهم گم شده، آسمان هشتم و اسب‌ها همچنان می‌تازند را در کارنامه خود دارد.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ي2

برچسب ها: جشنواره ، فیلم کودک ، نجفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار