مدیر گروه دائرة المعارف صحابه پیامبر(ص) از برگزاری نشستی علمی با عنوان "نقش سلفی ها در سقوط بغداد و نقش خواجه نصیرالدین طوسی در گسترش اسلام" خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، عبدالرضا عسگری گفت: این نشست با نظریه پردازی آیة الله نجم الدین طبسی از استادان گرانقدر حوزه علمیه قم برگزار می شود.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد علت برگزاری این نشست گفت: لازم است در ابتدا به این مسأله تاریخی اشاره کنم که: سقوط بغداد به دست مغولان در سال 656 به عنوان یک سرفصل مهم شناخته شده و اهمیت آن چندان است که بسیاری «تاریخ اسلام» را در معنای عمومی و رایج آن، تا این زمان، یعنی سال سقوط عباسیان می‌دانند.

این محقق حوزوی در ادامه گفت: دلیل اصلی برگزاری این نشست را دفاع از مکتب حقه شیعه دانست و گفت: لذا پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تصمیم گرفت نشست علمی با عنوان " نقش سلفی ها در سقوط بغداد و نقش خواجه نصیرالدین طوسی در گسترش اسلام " برگزار نماید.

لازم به ذکر است: این نشست علمی در روز پنج شنبه مورخه 4 مهرماه 1392 از ساعت 9 الی 30/11 صبح در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، واقع در قم بلوار نیایش جنب مصلای قدس برگزار می شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.