رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از پیگیری جدی مفهوم جدید یادگیری مادام العمر در سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور به روز رسانی آموزش و ارتقاء توانمندی ها با فن آوری های نوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کوروش پرند در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت به مفهوم جدید یادگیری مادام العمر و برنامه ریزی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جهت اجرا و پیگیری آن اشاره کرد و گفت: قرن حاضر قرن یادگیری است به طوری که بر همگان ثابت شده جوامعی موفق هستند که در بحث یادگیری برنامه ریزی صحیحی از ابتدا تا انتها داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: یونسکو برای یادگیری همه گیر برنامه منسجمی دارد که یادگیری مادام العمر از جمله مهم ترین آن هاست این موضوع از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز چندی مورد توجه خاص قرار گرفته و برنامه ریزی هایی نیز در جهت اجرای آن صورت گرفته است.

پرند در ادامه به بخشی از برنامه های این سازمان از زمینه یادگیری مادام العمر اشاره و اظهار داشت: بحث یادگیری مادام العمر با آموزش کودکان آغاز شده به طوری که از همان دوران کار یادگیری و آموزش شروع شده و تا سنین بالاتر هم چنان ادامه می یابد همچنین در کارگاه ها آموزشهای به روزی ارایه می شود که این امر لازمه تربیت مربیان و ارتقاء توانایی های آن ها نیز هست که مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: یادگیری مرتبط با محیط کارو آماده سازی فرد برای کار و در هنگام کار در راستای ارتقاء بهره وری نیروی کار و نیز از جمله اقدامات در راستای یادگیری مادام العمر است.

*فعالیت بیش از 700 مرکز آموزش فنی و حرفه ای رایگان در کشور

پرند در ادامه به آموزشهای ارایه شده در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اشاره و تصریح کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور 2 نوع آموزش به روش سنتی گذشته و 2 نوع آموزش دیگر به روش های جدید ارایه می شود.

وی افزود: همچنین ارایه این آموزشها در بخشهای دولتی و از طریق700 مرکز ثابت و رایگان که بیشتر درحوزه صنعت و کشاورزی فعال است و بیش از 13 هزار آموزشگاه فعال آزاد در حوزه های بیشتر خدمات به ارایه آموزش می پردازند.

پرند در ادامه به آموزش سالانه 2 میلیون نفر در حوزه مهارت سازمان فنی و حرفه ای کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر آموزش سالانه 2 میلیون نفر در حوزه مهارت، 5 هزار استاندارد و آموزش درسی نیز در این سازمان تهیه شده است که تمامی آحاد کشور از جمله زندانیان، سربازان، شهرک های صنعتی، روستائیان و عشایر، زنان خانه دار و بیکاران را شامل می شود.

*همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور باوزارت صنعت، معدن و تجارت در تدوین استاندارد های آموزشی

کوروش پرند همچنین به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و به تعهدات این سازمان مطابق تفاهم نامه مذکور پرداخت و تصریح کرد: در اولویت قرار دادن برگزاری دوره های آموزشی مهارتی مورد درخواست از سوی وزارت برای شاغلان، همکاری در تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی مورد درخواست وزارتخانه مذکور، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه های معتبر طبق ضوابط مربوطه برگزاری و صدور گواهینامه معتبر طبق ضوابط مربوطه و بررسی و اعطای مجوز آموزگاه های فنی و حرفه ای آزاد و مراکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی به متقاضیان معرفی شده از سوی وزارتخانه مذکور مطابق ضوابط مربوطه از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این تفاهم نامه همکاری است.

وی افزود: از دیگر تعهدات این سازمان می توان به اعزام مربیان سازمان به دوره های آموزشی مورد نظر وزارت برای ارایه آموزش به منظور توانمند سازی منابع انسانی واحد های صنعتی و آشنا سازی آنها با فناوری های روز به صورت گسترده در سراسر کشور و استفاده از نخبگان صنعت و تجارت معرفی شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مربی جهت برگزاری دوره های آموزشی اشاره کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: همچنین استفاده از افراد معرفی شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیته های تخصصی و تیم های تدوین استاندارد و برنامه ریزی درسی سازمان، استفاده از اطلاعات ارایه شده از سوی وزارتخانه مذکور در خصوص اطلاعات بازار کار و نیازهای آموزشی بازار کار جهت برنامه ریزی برگزاری دوره های آموزشی و در اختیار قرار دادن فایل مشخصات مهارت آموختگان سازمان به وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیگر نقاط همکاری این دو نهاد است. /

برچسب ها: وزارت ، صنعت ، وزارتخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار