بخشش و گذشت شکوه و بزرگی انسان را نشان می دهد با بازتاب آن در زندگی آشنا شوید

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دوران بی خیالی کودکی با تمام شیرینی هایش یک حسن بزرگ هم دارد و آن داشتن ولی بی کینه است
 
 همزمان با رشد،  شاید دلهایمان آنچنان بزرگ شده و رشد پیدا می کند که می توانیم کینه ها و کدورت ها را در آن جای دهیم و کمتر به بخشش و بخشیده شدن اندیشه کنیم.
 
 مریم ملک صالحی روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت:  رابطه پس از بخشش و گذشت به خاطر آنکه صمیمیت قبلی باز گردانده نمی شود تغییر پیدا کرده و این تغییر در رابطه با این نیست که شما طرف مقابلتان را نبخشیده اید بلکه شخصیت آن فرد دستگیر  تان شده که دیگر نمی توانید رابطه قبلی را  با وی حفظ کنید.
 
وی متذکر شد: بخشش و گذشت به این معنا نیست که شما باز باید به فرد اعتماد کنید و کار بر او هیچ نتیجه ای نداشته باشد بخشش و گذشت برای رهایی از افتادن به گودال سیاه تند خویی و تلخی لازم است.
 
 ملک صالحی خاطر نشان کرد:  بخشش کردن با اعتماد کردن یکسان نیست بخشش و گذشت به این معنا نیست که  نباید هیچ تغییری در رابطه شما با طرف مقابل صورت بگیرد .
 
وی یاد آور شد: بخشش باعث رشد شما شده و سبب می شود  که عمیق تر دیگران را دوست بدارید و چیزهایی در مورد زندگی  و ارتباط متقابل با دیگران را بیاموزید و شما را از کینه داشتن آزاد می کند./ف
برچسب ها: بازتاب ، گذشت ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار