به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه فرهنگ مهارت آموزی و افزایش بهره وری ملی از طریق آموز و در راستای اجرایی شدن نظام تجارت و آموزش الکترونیکی و نظام مهارت و فناوری صبح امروز تفاهم نامه ای میان سازمان فنی و حرفه ای کشور و وزارت صنعت معدن و تجارت منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران صبح امروز طی مراسمی که در محل دفتر ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و با حضور مقامات این سازمان و معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک وزارت صنعت معدن و تجارت و تنی چند از اصحاب رسانه برگزار شد تفاهم نامه همکاری آموزشی میان این دو نفر منعقد شد.

این گزارش می افزاید این اقدام در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه فرهنگ مهارت آموزی و افزایش بهره وی ملی از طریق آموزش و در راستای اجرایی شدن نظام تجارت و آموزش الکترونیکی و نظام مهارت و فناوری صورت گرفت.

این گزارش حاکیست استفاده حداکثری از امکانات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برطرف کردن نیازهای آموزشی حوزه شاغلان مرتبط با وزارت صنعت معدن و تجارت از طریق ماده 17 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از جمله ارکان  مهم  این تفاهم نامه است.


** جلوگیری از موازی کاری هدف اصلی تفاهم نامه


انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و وزارت صنعت معدن و تجارت در راستای انسجام بخشی در آموزش های شاغلان صنایع و صنوف کشور و جلوگیری از موازی کاری بوده است.

بر اساس این گزارش اجرایی شدن نظام تجارت و آموزش الکترونیکی ، نظام مهارت و فناوری ( نظام جامع آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه و نظام احراز شرایط اشتغال ) و انسجام بخشی به آموزش های مهارتی شاغلان صنایع و صنوف کشور از طریق هماهنگی میان سازمان  و معاونت های وزارت جهت استفاده حداکثری از امکانات طرفین موضوع تفاهم نامه مذکور است.

این گزارش می افزاید روند اجرای این تفاهم نامه به صورت تشکیل کمیته هایی مشترک میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای و هر یک از معاونت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت حداکثر ظرف یک هفته از زمان عقد تفاهم نامه جهت اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه با تهیه قراردادهای جداگانه خواهد بود همچنین مسئولان پیگیری این تفاهم نامه نیز مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت صنعت معدن و تجارت و مدیر کل دفتر آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

گفتنی است، در پایان این مراسم تفاهم نامه مذکور به امضای مسئولین دو نهاد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار