پيوند ايران و اندونزي در سايه گسترده ظرفيت فرهنگي

سابقه هزارساله روابط فرهنگي ايران و اندونزي سند اهميت ارتباطات ميان دو کشور است

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدباقر خرمشاد ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم افتتاحيه "جشنواره فرهنگي اندونزي"، حضور 100 هنرمند اندونزيايي در اين رويداد فرهنگي را نشانگر فضاي دوستانه و صميمانه ميان دو ملت دانست و گفت: برپايي هفته هاي فرهنگي ، حاصل درک متقابل و سطح روبه رشد مناسبات فرهنگي ميان دو کشوراست.

وي اندونزي را بزرگترين کشور جنوب شرق آسيا و پرجمعيت ترين کشور اسلامي عنوان کرد و افزود:‌ ويژگي هاي خاص اندونزي به عنواني نماينده جهان و تمدن اسلامي اهميت گسترش روابط با اين کشور را دو چندان مي سازد و به طوري که از ديرباز روابط فرهنگي ميان دوکشور برقرار بوده است.

خرمشاد با اشاره به سابقه هزار ساله روابط فرهنگي ايران و اندونزي را سند اهميت ارتباطات ميان دوکشور عنوان کرد و‌خاطر نشان کرد: ايران و اندونزي، شرق و غرب جهان اسلام را به هم متصل مي کنند به طوري که ‌گسترش روابط ميان اين دو کشور، موجب تقويت جبهه جهان اسلام امروز خواهد شد.

ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه با اشاره به ميهمان نوازي و همکاري اندونزي در راستاي برگزاري هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، جشنواره هاي فيلم، جشنواره فرهنگي- هنري زنان ايران در اندونزي و ...،‌ اظهار داشت: گستره ظرفيت فرهنگي دو کشور در حوزه هاي مختلفي از جمله " موسیقی"، "صنایع دستی"، "فیلم" و "گردشگري" را زمينه ساز گسترش و تعميق روابط است.

وي ‌عضويت ‌ايران و اندونزي در سازمان هاي منطقه اي و بين المللي را بستر مناسبي براي گسترش همکاري ها عنوان کرد و ابراز اميدواري کرد:‌ در سايه تشابهات خط مشي ايران و اندونزي در عرصه جهان اسلام و روابط بين المللي، در سايه همکاري اين دو کشور شاهد رشد عقل گرايي و اعتدال گرايي در جهان اسلام باشيم. 

گفتني است؛ شب گذشته جشنواره فرهنگی اندونزی با محوریت «1000 سال روابط فرهنگی بین ایران و اندونزی» در برج میلاد با حضور مقامات فرهنگی دو کشور برگزار شد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار